Abstract
המועצה המקומית זיכרון יעקב התחילה בראשית המאה ה-21 להצמיח את בתי הספר היסודיים המקומיים למבנה שמונה-שנתי ולבנות בית ספר תיכון ארבע-שנתי מרכזי אחד. תהליך זה לווה בהינתקות מהשותפות באגד ערים לחינוך שהיה ארגון מוניציפלי של מספר מועצות מקומיות ששיתף פעולה בחינוך העל-יסודי סביב בית ספר תיכון (חטיבת בינים וחטיבה עליונה) אזורי מרכזי בבנימינה. התהליך שיכונה במאמר זה "מודל זיכרון יעקב" לא היה רק ארגוני. הוא החל בעקבות דרישותיהם של הורים שהיו המניע המרכזי ליוזמה, ונבע מרצונם לבטל את חטיבת הביניים כתוצאה מכך שרחשו לה פחות ופחות אמון. התהליך כלל מרכיבים רבים ובהם כתיבת חזון חינוכי יישובי מקיף, יצירת רשת פעילה של שותפויות שכללו גופים ארגוניים שהובילו את התהליך תוך התמודדות עם התנגדויות לא מעטות ובעיקר חששות רבים. השלמת התהליך בתוך פרק זמן קצר יחסית מאפשר למשרד החינוך ולרשויות מקומיות אחרות כמו גם לגופי מחקר ללוות אותו ולהתרשם ממנו כאופציה לשינוי במבנה החינוך בישראל. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | Zikron Ya’akov Model: The End of the Junior-High School and the Return to Elementary School |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 146-162 |
Number of pages | 17 |
Journal | עיונים בחינוך:כתב עת לעיון ומחקר בחינוך |
Volume | 5 |
State | Published - 2011 |
IHP Publications
- ihp
- Education, Elementary
- Educational change -- Israel
- Junior high schools
- Schools
- Zikhron Ya'akov (Israel)