TY - JOUR
T1 - של מי הדוקטורט הזה בכלל? קווים מנחים לגיבוש הסכם בין מנחה למונחה (תלמיד דוקטורט) על תהליך ההנחיה וזכויות פרסום
AU - גילבר, אורה
AU - וינשטוק, זאב
AU - וינברג, מיכאל
AU - ברשטלינג, אורית
PY - 2012
Y1 - 2012
N2 - השאלה "של מי הדוקטורט הזה?" מתעוררת לעיתים קרובות הן אצל המונחה והן אצל המנחה. מחד גיסא, המנחה הוא האדם המרכזי בתהליך ובהצלחת המחקר, והתלמיד תלוי בו ובשל כך אינו משתף אותו כאשר אינו שבע רצון מהתהליך או מאופן פרסום תוצאות המחקר. מאידך גיסא, המנחה מרגיש אחריות ומעורבותו רבה בתהליך (שאלת המחקר, המסגרת התיאורטית, שיטת החקירה, איסוף נתונים, ניתוח נתונים והמשגה תיאורטית ופרקטית של התוצאות), ובשל כך מרגיש שיש לו חלק גדול בתוצר. מאמר זה מציע קווים מנחים אשר יתרמו לדיון בשאלה זו ולניסוח הסכם אשר יוביל לשביעות רצון הן אצל המונחה והן אצל המנחה מתהליך ההנחיה ומפרסום התוצאות. (מתוך המאמר).
AB - השאלה "של מי הדוקטורט הזה?" מתעוררת לעיתים קרובות הן אצל המונחה והן אצל המנחה. מחד גיסא, המנחה הוא האדם המרכזי בתהליך ובהצלחת המחקר, והתלמיד תלוי בו ובשל כך אינו משתף אותו כאשר אינו שבע רצון מהתהליך או מאופן פרסום תוצאות המחקר. מאידך גיסא, המנחה מרגיש אחריות ומעורבותו רבה בתהליך (שאלת המחקר, המסגרת התיאורטית, שיטת החקירה, איסוף נתונים, ניתוח נתונים והמשגה תיאורטית ופרקטית של התוצאות), ובשל כך מרגיש שיש לו חלק גדול בתוצר. מאמר זה מציע קווים מנחים אשר יתרמו לדיון בשאלה זו ולניסוח הסכם אשר יוביל לשביעות רצון הן אצל המונחה והן אצל המנחה מתהליך ההנחיה ומפרסום התוצאות. (מתוך המאמר).
UR - https://uli.nli.org.il/discovery/search?vid=972NNL_ULI_C:MAIN&query=lds05,contains,001108297
M3 - מאמר
VL - 2
SP - 26
EP - 29
JO - הוראה באקדמיה
JF - הוראה באקדמיה
ER -