כשהטיפול באמצעות אמנויות פוגש את מערכת החינוך בישראל : היבטים יישומיים

Translated title of the contribution: When the Creative Arts Therapies and the Israeli Education System Meet: Features and Applications

שרון שניר (Editor), Dafna Regev (Editor)

Research output: Book/ReportBookpeer-review

Abstract

"משרד החינוך מעסיק כיום כ-3000 מטפלות באמצעות אמנויות במוסדות חינוך רבים, ומאפשר טיפול איכותי ונגיש לילדים ולנערים רבים הזקוקים לכך. אולם, חיבור זה בין העולם החינוכי לזה הטיפולי כרוך באתגרים רבים. בספר זה התגייסו יחד מטפלות באמצעות אמנויות ומדריכות מתוך מערכת החינוך, אשר מצאו פתרונות יצירתיים לדרכי עבודה מתוך המערכת. לספר ארבעה חלקים.החלק הראשון מציג את תמונת המצב העכשווית של טיפול באמצעות אמנויות בתוך מערכת החינוך בישראל. חלקו השני של הספר דן בהיבטים של הסטינג הייחודי של הטיפול באמצעות אמנויות במערכת החינוך. החלק השלישי עוסק במורכבותה של העבודה המערכתית המתקיימת כאשר טיפול נעשה בבית ספר, את חשיבותה, ופתרונות אפשריים להיבטים המתעוררים בדיון זה. חלקו הרביעי של הספר מתאר מודלים שונים שפותחו על ידי מטפלות העובדות במערכת החינוך, כחלק מהתמודדותן עם מאפייני המערכת החינוכית. מטרתו של הספר היא להוסיף לרב-שיח המתקיים בתחום, מתוך ניסיון להשביח ולהעשיר את העבודה החשובה שעושות מטפלות באמצעות אמנויות בתוך מערכת החינוך. רב-שיח זה הינו רלוונטי הן למטפלות באמצעות אמנויות הנמצאות במערכת החינוך והן לאנשי חינוך המתעניינים ביצירת קשר משמעותי בין אנשי חינוך לאנשי טיפול". --
Translated title of the contributionWhen the Creative Arts Therapies and the Israeli Education System Meet: Features and Applications
Original languageHebrew
Place of Publicationחיפה
Publisherמרכז המחקר לטיפול באמצעות אמנויות ע"ש אמילי סגול, בית הספר לטיפול באמצעות אמנויות, אוניברסיטת חיפה
StatePublished - 2018

Fingerprint

Dive into the research topics of 'When the Creative Arts Therapies and the Israeli Education System Meet: Features and Applications'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this