Abstract
במחקר זה נבחן אופיו וטיבו של ידע עיצוב בשלוש הפעלות של קורס בו סטודנטים מוסמכים להוראה לומדים לעצב טכנולוגיות למידה. הקורס מבוסס על מודל הוראה שפותח במתודולוגיה של מחקר עיצוב בארבע איטרציות. המודל משלב בתוכו את טבעה הפתוח והרפלקטיבי של גישת הסטודיו שמקורה בלימודי ארכיטקטורה, עם סגנון עבודה מובנה של גישת העיצוב ההוראתי ועם ידע עיצוב של מעצבי טכנולוגיות למידה מומחים הנמצא במאגר מקוון של עקרונות ותבניות עיצוב. אפיון תהליך רכישת ידע העיצוב של הסטודנטים נעשה באמצעות ניתוח איכותני, תוך שימוש במחוון שפותח במחקר זה להערכת המידה בה סטודנטים מסוגלים לתרגם את רעיונות העיצוב שלהם לתוצרי עיצוב קונקרטיים. ממצאי מחקר זה מראים כי בקונטקסט של עיצוב טכנולוגיות למידה, סטודנטים רבים מתקשים לעשות קונקרטיזציה של רעיונות עיצוב תיאורטיים, וכי מודל ההוראה שפותח במהלך המחקר, מסייע לתמוך ברכישת המיומנות הזו. אנו מתייחסים לקונקרטיזציה כאחד המרכיבים החשובים של ידע עיצוב, וטוענים כי מיומנות זו מאפשרת למעצבים מתחילים להחצין את החשיבה שלהם, להיות למודעים לאפיסטמולוגיה של עצמם, ולקשור את הרעיונות שלהם עם פדגוגיות מתקדמות הבאות לידי ביטוי בידע העיצוב של מעצבים מומחים. (מתוך המאמר).
Translated title of the contribution | What is design knowledge and how can it be acquired? A model for instructing the design of educational technologies |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Editors | D. Chen, G. Kurtz |
Place of Publication | אור יהודה |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 168-176 |
Number of pages | 9 |
State | Published - 2009 |
IHP Publications
- ihp
- Computer-assisted instruction
- Design
- Information technology
- Knowledge and learning
- Learning