Abstract
לפני כשנתיים השיקה עמותת סנונית את "קהילות גלים", סביבה לימודית שיתופית המתבססת על אוסף כלי Web 2.0 שתורגמו לעברית והותאמו לצורכי בית הספר היסודי. חזון "קהילות גלים" היה ליצור תנאים לצמיחתן של קהילות לומדים מקוונות הבונות יחדיו ידע שיתופי. מחקר זה מבקש לבחון את אופני השימוש של בתי הספר ב"קהילות גלים" ובאופן ספציפי, מתמקד בנקודת מבטם של המורים ובדרכים שבהם מורים מפרשים את הכלים השיתופיים. אוכלוסיית המחקר כללה 562 קהילות של כיתות מבתי ספר יסודיים מכל רחבי הארץ. בנוסף נערך ניתוח תוכן של המשימות שיצרו 32 מורים באמצעות כלי הקהילה. ממצאי המחקר חושפים פער בין רמת השימוש של התלמידים בקהילות לבין רמת השימוש של המורים. התלמידים הקדימו לאמץ את הקהילות ולרתום אותם לצרכיהם ואילו המורים מיעטו לעשות זאת. בחינת המשימות שיצרו המורים חושפת קשת רחבה של שימושים בקהילות. התמונה העולה מהנתונים היא שהמורים בראש ובראשונה רותמים את כלי הקהילה לטובת צרכים ופעילויות שגרתיים ומוכרים ולאחר מכן מתחילים בהדרגה לבחון שימושים חדשניים בקהילות ומתנסים בדגמי פעילות חדשים כגון יצירת משימות בלוג או וויקי שיתופיות. (מתוך המאמר).
Translated title of the contribution | Web 2.0 in primary schools: Teacher interpretations |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 101-111 |
Number of pages | 11 |
State | Published - 2011 |
IHP Publications
- ihp
- Computer-assisted instruction
- Online social networks
- School children
- Schools
- Teachers
- Web 2.0