Abstract
עם התפתחות תחום הדעת של טיפולים באמצעות אמנויות, יותר ויותר מוסדות חינוכיים, החלו לשלב בצוותי העבודה שלהם מטפלים באמצעות אמנות. אולם, למרות שהחיבור בין בתי ספר לבין מתן טיפול באמצעות אמנות הינו נפוץ ומקובל כיום, נראה כי הוא כרוך בקשיים רבים. אחד מהקשיים המרכזיים הוא הקושי שלמוסדות החינוך להקצות חלל המתאים במיוחד לטיפול באמצעות אמנות. המחקר הנוכחי התמקד בבחינת חדרי הטיפול, במטרה ללמוד על מאפייניהם ההכרחיים, לצורך שיפור וייעול העבודה הטיפולית במערכת החינוך בישראל. במסגרת המחקר נבחנות פיסותיהן של 57 מטפלות באמנות בבתי ספר של משרד החינוך, בנוגע למאפייני החדרים בהם הן עובדות. מטפלות אלו מילאו שאלונים, אשר נכתבו לצורך המחקר הנוכחי. בנוסף, עשר מתוכן רואיינו בריאיון עומק חצי מובנה. עיבוד הנתונים נעשה דרך ניתוח תמתי. ממצאי המחקר מתארים היבטים המתייחסים למבנה חדר הטיפול ומיקומו, היבטים המתייחסים לפנים חדר הטיפול, חומרי היצירה, סוגיות של אחסון עבודות המטופלים, היבטים מערכתיים ותפיסתן של משתתפות המחקר את היתרונות והחסרונות של חדר הטיפול המשמש אותן. לאור הממצאים, גובשו הצעות להעמקת הידע והרחבת ההבנה בקרב המערכת החינוכית, לגבי הצרכים הייחודיים של הטיפול באמנות. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | Therapy rooms for art therapy in the Israeli educational system |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 887-900 |
Number of pages | 14 |
Journal | טיפול באמנויות |
Volume | 9 |
Issue number | 2 |
State | Published - 2019 |
IHP Publications
- ihp
- Art therapy
- Arts -- Therapeutic use
- Education -- Israel -- Administration