הקשר בין דתיות יהודית לשחיקת מנהלי בית-הספר: משמעות העבודה החינוכית ומשתני תפקיד כמתווכים בקשר שבין רמת דתיות לרמת שחיקה

Translated title of the contribution: The relationship between Jewish religiosity and burnout of principals: The meaning of educational work and role variables as mediating in the religiosity–burnout relationship

נלי מאיסי-מלג'ק, אנית סומך

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המחקר עוסק בתופעת השחיקה בקרב מנהלי בתי ספר על יסודיים בשלושה מגזרים: חילוני, ממלכתי-דתי וחרדי. מטרת העבודה היתה לבדוק את הקשר שבין רמת הדתיות של מנהל בית הספר לרמת שחיקתו דרך המשתנים המתווכים: משמעות העבודה החינוכית ומשתני תפקיד
Translated title of the contributionThe relationship between Jewish religiosity and burnout of principals: The meaning of educational work and role variables as mediating in the religiosity–burnout relationship
Original languageHebrew
Pages (from-to)85-120
Number of pages36
Journalעיונים במינהל ובארגון החינוך
Volume25
StatePublished - 2001

IHP Publications

  • ihp
  • Burn out (Psychology)
  • Executives -- Job stress
  • Faith
  • Religiousness
  • School principals

Cite this