Abstract
משרד החינוך יצא לאחרונה עם תוכנית חינוכית חדשה לגני החובה, אשר במרכזה התייחסות והרחבה בנושא השואה כבר בגן הילדים. התוכנית "בשבילי הזיכרון" מבקשת להתמודד עם המורכבות הקשורה להעלאת הנושא בגיל צעיר על ידי גישה מתווכת, המתמודדת עם הנושא בדרכים המותאמות לרמת התפתחותם הקוגניטיבית והרגשית של ילדים בגיל הגן. תוכנית כזו מעלה שאלות על הצורך, על היכולת ועל המשמעות של למידת תכנים היסטוריים וערכיים בעלי משמעות רגשית עמוקה כבר בגן הילדים. האם ניתן להציג תכנים מסוג זה לילדים בשלב התפתחותי כה מוקדם? האם נכון לעשות זאת מבחינה ערכית וחינוכית? האם המערכת החינוכית מביאה בחשבון את ההשפעות קצרות וארוכות-הטווח על הילדים הנחשפים לתכניות? במאמר הנוכחי אנו דנים בנושאים הנוגעים לשאלות כגון אלו על ידי הצגת שלוש נקודות מבט שונות הקשורות לנושא: נקודת מבט התפתחותית-חינוכית, נקודת מבט אנתרופולוגית-תרבותית ונקודת המבט של מחקר הלמידה בהיסטוריה. לאחר הצגת שלוש נקודות המבט השונות, מוצג סיכום המנסה לחבר ביניהן. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | The new Israeli ministry of education initiative for holocaust studies in kindergarten: A multidisciplinary perspective |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 497-508 |
Number of pages | 12 |
Journal | עיונים בחינוך:כתב עת לעיון ומחקר בחינוך |
Volume | 13 |
State | Published - 2014 |
IHP Publications
- ihp
- Child development
- Early childhood education
- Holocaust, Jewish (1939-1945) -- Study and teaching
- Kindergarten
- Kindergarten teachers
- Nursery schools
- Physical education for children
- Preschool children