Abstract
הטיפול בתינוק כרוך במעורבות גופנית רבה וזו משפיעה על התפתחות התינוק ועל יחסי אם-תינוק. המחקר הנוכחי מתאר את חווייתן הסובייקטיבית של אמהות בתקופת 'משכב לידה' באשר לנגישות ידע הגוף בהורות והשפעתו על תפקוד האם ועל היחסים עם התינוק. בהתבסס על גישה איכותנית-פנומנולוגית, תועדו נקודת מבטן של 12 אמהות לילד ראשון במהלך ראיון עומק חצי-מובנה, וראיון מאזכר אשר בוצע לאחר צפייה של האם בווידאו המתעד אינטראקציה שלה עם תינוקה. נמצאו שלוש תמות מרכזיות: 1. מצבים בהם ידע הגוף אינו נגיש לאם 2. מצבים בהם גוף האם מהווה שפה רגשית ו-3.תפקיד התצפית בהעלאת המודעות לגוף. ממצאי המחקר מלמדים כי קשב לתחושות גוף, וביטויי גוף מעצבים את סגנון הטיפול בתינוק, את דרכי הוויסות של האם, ואת רווחתה הנפשית בתקופת משכב הלידה. כמו כן, נמצא כי צפייה של האם בווידאו בו היא מטפלת בתינוק, מביאה לעליה במודעות הרגשית. ממצאים אלו נידונים בהתייחס למחקרים קודמים תוך בחינה של ההיבטים הקליניים הנלמדים מכך (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | The Mother’s Perspective of Body Knowledge and Expressions |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 1167-1176 |
Number of pages | 10 |
Journal | טיפול באמנויות |
Volume | 11 |
Issue number | 1 |
State | Published - 2021 |
IHP Publications
- ihp
- Awareness
- Dance therapy
- Experience
- Human body
- Interviewing
- Knowledge and learning
- Mind and body
- Mindfulness (Psychology)
- Mother and infant
- Observation (Scientific method)
- Puerperium
- Senses and sensation