The Meaning of Occupational Therapy Training and Employment for Ultra-Orthodox Jewish Women

Anat Elbaz-Schneiderman, Hadass Goldblatt, Naomi Josman

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

בשנים האחרונות, נשים חרדיות ישראליות החלו ללמוד במסגרות אקדמיות חילוניות הרחק מקהילתן המסוגרת. המפגש עם העולם האקדמי-חילוני עלול להשפיע על הדרך שבה הן מתקשרות עם עולמן. מטרה: להבין אילו תהליכי שינוי אישיים וחברתיים עוברות נשים חרדיות בהקשר לחשיפתן לעולם האקדמי-חילוני במהלך לימודי תואר ראשון בריפוי בעיסוק. שיטה: המחקר נערך בשיטה האיכותנית. משתתפות המחקר היו 15 נשים חרדיות, סטודנטיות לריפוי בעיסוק (6) ובוגרות החוג (9) לריפוי בעיסוק במכללה לסטודנטים חרדים. איסוף הנתונים בוצע באמצעות ריאיונות עומק חצי מובנים. ניתוח הנתונים נערך באמצעות ניתוח תוכן תמתי. תוצאות: התגלו שלוש תמות מרכזיות: 1. ההחלטה ללמוד ריפוי בעיסוק; 2. המפגש הממשי בין הלומדות לבין העולם האקדמי-חילוני; 3. תהליכי השינוי שעברו הלומדות במהלך הלימודים ואחריהם. מסקנות: נשים חרדיות חיות בעולמות שונים במקביל: הבית, העבודה והלימודים. הממצאים מרחיבים את הידע שבנמצא בדבר שינויים הנוגעים לקהילה החרדית בישראל. עולה צורך בתוכניות הכשרה אקדמיות רגישות מבחינה תרבותית בריפוי בעיסוק בעבור נשים חרדיות.
Translated title of the contributionמשמעות הלימודים והעבודה בריפוי בעיסוק עבור נשים יהודיות בנות המגזר החרדי
Original languageEnglish
Pages (from-to)13-33
Number of pages21
Journalכתב-עת ישראלי לריפוי בעיסוק
Volume28
Issue number2
StatePublished - 2019

Bibliographical note

Refereed/Peer-reviewed

IHP Publications

  • ihp
  • College students
  • Cultural pluralism
  • Jewish women
  • Judaism
  • Occupational therapy
  • Ultra-Orthodox Jews

Cite this