Abstract
במאמר נבחן ייעודה החינוכי של חצר הגרוטאות עבור הגננות. מחקר זה מסייע בהמשגת ייחודו של כלי חינוכי זה באמצעות ניתוח הערכים הפדגוגיים הגלומים בחצר הגרוטאות. החוקרים בוחנים את משמעותו של כלי חינוכי זה ועד כמה הגננות המשתמשות בו מודעות לתאוריה החינוכית שהתפתחה סביבו. המאמר סוקר את הגישה הפדגוגית שפיתחה מלכה האס – גישת ״הגן כמכלול״ – ואת תפיסתו של גדעון לוין – גישת ״הגן האחר״, ומנסה לבחון את מידת ההפנמה והיישום של גישות אלה הלכה למעשה בקרב הגננות בקיבוץ.
Translated title of the contribution | The Junkyard in Kibbutz Kindergartens: Teachers' Perspectives on an Educational Practice |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | החינוך הקיבוצי |
Editors | אלון גל |
Place of Publication | בני ברק |
Publisher | הקיבוץ המאוחד |
Pages | 416-437 |
Number of pages | 22 |
ISBN (Print) | 9789650210311 |
State | Published - 2021 |
IHP Publications
- ihp
- Child development
- Collective education -- Israel
- Haas, Malka -- 1920-
- Kindergarten
- Kindergarten teachers
- Levine, Gidon -- 1959-
- Nursery schools
- Preschool children
- Teacher-student relationships