"חצר הגרוטאות": פרקטיקה חינוכית מנקודת המבט של גננות

Translated title of the contribution: The Junkyard in Kibbutz Kindergartens: Teachers' Perspectives on an Educational Practice

אורה אביעזר, תומר ויב, דבורה גולדן

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterpeer-review

Abstract

במאמר נבחן ייעודה החינוכי של חצר הגרוטאות עבור הגננות. מחקר זה מסייע בהמשגת ייחודו של כלי חינוכי זה באמצעות ניתוח הערכים הפדגוגיים הגלומים בחצר הגרוטאות. החוקרים בוחנים את משמעותו של כלי חינוכי זה ועד כמה הגננות המשתמשות בו מודעות לתאוריה החינוכית שהתפתחה סביבו. המאמר סוקר את הגישה הפדגוגית שפיתחה מלכה האס – גישת ״הגן כמכלול״ – ואת תפיסתו של גדעון לוין – גישת ״הגן האחר״, ומנסה לבחון את מידת ההפנמה והיישום של גישות אלה הלכה למעשה בקרב הגננות בקיבוץ.
Translated title of the contributionThe Junkyard in Kibbutz Kindergartens: Teachers' Perspectives on an Educational Practice
Original languageHebrew
Title of host publicationהחינוך הקיבוצי
Editorsאלון גל
Place of Publicationבני ברק
Publisherהקיבוץ המאוחד
Pages416-437
Number of pages22
ISBN (Print)9789650210311
StatePublished - 2021

IHP Publications

  • ihp
  • Child development
  • Collective education -- Israel
  • Kindergarten
  • Kindergarten teachers
  • Levine, Gidon -- 1959-
  • Preschool children
  • Teacher-student relationships
  • גן ילדים
  • גננות וגננים (גן ילדים)
  • גננות ותלמידים
  • גרוטאות
  • הס, מלכה
  • התפתחות הילד
  • חינוך בגיל הרך
  • חינוך בקיבוץ
  • חצר גן הילדים
  • ילדים בגיל הרך
  • לוין, גדעון

Cite this