Abstract
מאמר זה מבקש לתת את הדעת על הפער בין השיח על רב תרבותיות במגוון הקשרים אקדמיים, פוליטיים וחינוכיים, הן בזירה הלאומית והן בזירה המקומית, לבין היעדרו של שיח זה ושל פרקטיקות רב-תרבותיות במעשה החינוכי היום יומי בגן ילדים, שבו כשליש מהילדים היו מהגרים ממדינות שהשתייכו בעבר לברית המועצות - בעיקר יוצאי קווקז. המאמר מבקש להראות שאופני התייחסותה של הגננת אל נוכחותם של המהגרים במרחב הגן עוצבו לא רק מתוך ההתייחסות אל תביעותיה של האידיאולוגיה הציונית, ולאו דווקא מתוך עמדה מוצהרת, אלא בשל ומתוך השקפות ומעשים פרי השדה החינוכי. מכך עולה השאלה מה בפרקטיקות ובשיח החינוכיים אפשר ועודד את העדרותו של סדר יום רב-תרבותי מפורש ומתוכנן? המחברים מצביעים על שלושה מרכיבים עיקריים כאלו: הבחנה בין המרחב הביתי לבין המרחב החינוכי, הבניית ה"סובייקט הפדגוגי" כפרט, והתייחסות חינוכית לתרבות במונחים של מוצא ואף של בעיה. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | The elusive presence of multiculturalism in an educational field |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 15-36 |
Number of pages | 22 |
Journal | מפגש לעבודה חינוכית-סוציאלית |
Volume | 35 |
State | Published - 2012 |
IHP Publications
- ihp
- Immigrants
- Jews, Caucasian -- Eretz Israel
- Jews, Caucasian -- Israel
- Jews, Soviet -- Eretz Israel
- Jews, Soviet -- Israel
- Kindergarten
- Kindergarten teachers
- Multiculturalism
- Nursery schools