Abstract
ב"מרכז הטיפולי ע"ש נעמי" בקרית ים הוחלט לנסות ולתת מענה הוליסטי (ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת ותרפיות באמנות) לחמש כיתות מקדמות בבתי ספר יסודיים (סה"כ 50 ילדים). במטרה להביא ילדים אלו להישגים הגבוהים ביותר ולספק להם את איכות החיים הטובה ביותר האפשרית עבורם. מטרת המחקר הייתה שבמהלך שנה"ל, הדימוי העצמי של תלמידים אלה יהיה גבוה יותר, הם יפגינו פחות קשיי התנהגות ויתפקדו טוב יותר בכתה. הממצאים הושוו מול קבוצת ביקרות של תלמידים אשר לא קיבלו את הטיפול באותה המידה. בשל קושי במציאת קבוצת ביקורת, נעשתה השוואה רק מול 5 תלמידים. במחקר הנוכחי נעשה שימוש בשלושה כלים: (1) שאלון "בעיות בכיתה". (2) שאלון "תפיסה עצמית" של פיירס והאריס. (3) מבחן "בירי" - נערך במסגרת ריפוי בעיסוק.
Translated title of the contribution | The effects of intensive occupational, speech and emotional therapy assistance on the functioning and quality of life of students in booster classes |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 35-44 |
Number of pages | 10 |
Journal | סחיש - סוגיות בחינוך מיוחד ובשילוב |
Volume | 24 |
Issue number | 1 |
State | Published - 2009 |
IHP Publications
- ihp
- Art therapy
- Arts -- Therapeutic use
- People with social disabilities -- Education
- Remedial teaching
- Self-evaluation
- Slow learning children
- Speech therapists