ההשפעות של סיוע אינטנסיבי בתחומי ריפוי בעיסוק, תקשורת ותרפיות רגשיות על איכות חייהם ותפקודם של תלמידים מכיתות מקדמות

Translated title of the contribution: The effects of intensive occupational, speech and emotional therapy assistance on the functioning and quality of life of students in booster classes

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

ב"מרכז הטיפולי ע"ש נעמי" בקרית ים הוחלט לנסות ולתת מענה הוליסטי (ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת ותרפיות באמנות) לחמש כיתות מקדמות בבתי ספר יסודיים (סה"כ 50 ילדים). במטרה להביא ילדים אלו להישגים הגבוהים ביותר ולספק להם את איכות החיים הטובה ביותר האפשרית עבורם. מטרת המחקר הייתה שבמהלך שנה"ל, הדימוי העצמי של תלמידים אלה יהיה גבוה יותר, הם יפגינו פחות קשיי התנהגות ויתפקדו טוב יותר בכתה. הממצאים הושוו מול קבוצת ביקרות של תלמידים אשר לא קיבלו את הטיפול באותה המידה. בשל קושי במציאת קבוצת ביקורת, נעשתה השוואה רק מול 5 תלמידים. במחקר הנוכחי נעשה שימוש בשלושה כלים: (1) שאלון "בעיות בכיתה". (2) שאלון "תפיסה עצמית" של פיירס והאריס. (3) מבחן "בירי" - נערך במסגרת ריפוי בעיסוק.
Translated title of the contributionThe effects of intensive occupational, speech and emotional therapy assistance on the functioning and quality of life of students in booster classes
Original languageHebrew
Pages (from-to)35-44
Number of pages10
Journalסחיש - סוגיות בחינוך מיוחד ובשילוב
Volume24
Issue number1
StatePublished - 2009

IHP Publications

  • ihp
  • People with social disabilities -- Education
  • Remedial teaching
  • Self-evaluation
  • Slow learning children
  • Speech therapists
  • Therapeutics in art
  • הוראה טיפולית
  • הערכה עצמית
  • קלינאי תקשורת
  • ריפוי בעיסוק במערכת החינוך
  • תוכניות התערבות חינוכיות
  • תלמידים אטיים
  • תרפיה באמצעות האומנויות

Cite this