Abstract
החינוך הדמוקרטי הוא אחד האתגרים המשמעותיים שעומדים בפני החינוך הממלכתי בישראל. זו אחת מהגרסאות המתוחכמות ביותר של החינוך האלטרנטיבי, שמבקר בבירור את החינוך המסורתי שמתרכז בתוכניות לימודים ובתעשיית ההערכה, שהביאה לביטוי החריף ביותר את החינוך המנרמל (גור-זאב, 1999). מאמר זה מבקש לתרום לדיון במקומו של החינוך הדמוקרטי היום, כפי שבא לידי ביטוי במערכת בתי הספר הדמוקרטיים בישראל, כמרחב של הזדמנויות ושל מגבלות. המאמר ישלב סקירה היסטורית על אודות הגישה הפילוסופית שבבסיס החינוך הדמוקטי תוך הדגשת ההזדמנויות שהוא מעניק כמרחב של דיאלוג פעיל וערני, הן בצדדיו הארגוניים והן בממדיו הפדגוגיים, וינסה לברר את המגבלות שהוא מעמיד בפני החברה ובפני הלומדים במסגרתו, בעצם היותו מרחב חינוכי ממיין היוצר סגירות חברתית מתבדלת. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | The Democratic Selective Education in Israel: Tikkun Olam or Separatism |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 46-61 |
Number of pages | 16 |
Journal | עיונים בחינוך:כתב עת לעיון ומחקר בחינוך |
Volume | 6 |
State | Published - 2012 |
IHP Publications
- ihp
- Alternative education
- Dialogue
- Postmodernism and education
- Social isolation
- Teacher-student relationships