Abstract
מחקר ספרי הלימוד התפתח בשלושת העשורים האחרונים מתוך מטרה לחשוף את הניסיון לתעד, לפרש ולהבין את התהליך שבאמצעותו קבוצות חברתיות בוחרות, מארגנות ומעבירות ידע ואמונות באמצעות מוסדות חינוך בזמן מסוים. ספר הלימוד עדיין משמש כלי מרכזי בהנחלת הזיכרון הקולקטיבי לצורך ביצור הזיכרון הלאומי והזיכרון התרבותי. המאמר סוקר פרק ממחקר מקיף אודות עיצוב הזיכרון הקולקטיבי של תלמידי ישראל דרך ספרי הלימוד בהיסטוריה כללית מאז קום המדינה ועד שנת 2004. המאמר מתמקד בבחינת הדרך שבה הציגו הספרים את האירופים, היפנים, הסינים והעולם הקולוניאלי באופן ששירת את הנרטיב היהודי-ציוני ואת מטרות החינוך הישראלי (תקציר מתוך המאמר).
Translated title of the contribution | The Cultural European: The Militaristic Japanese – the Attitude towards Europe and Other Continents in Israeli General History Textbooks |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 159-179 |
Number of pages | 21 |
Journal | עיון ומחקר בהכשרת מורים |
Volume | 10 |
State | Published - 2006 |
IHP Publications
- ihp
- China
- Collective memory
- Education -- History
- Education -- Political aspects
- Europe -- History
- History -- Study and teaching
- Japan
- Textbooks