Abstract
המחברת בוחנת את המתחים התיאורטיים, האידיאולוגיים והמתודולוגיים המאפיינים את ההשוואה בין הודו לישראל. המתחים הללו התעוררו במהלך סמינר שלימדה בשנת 2011 ושהתמקד ברומנים העוסקים בחלוקתה של תת–היבשת ההודית. הסמינר לא תוכנן להיות השוואתי, אבל השוואות לנכבה מצד אחד ולשואה מצד שני עלו ללא הרף. בן–ישי מדגימה במאמרה כיצד הדיונים בכיתה הובילו בסופו של דבר לגיבושו של מודל פדגוגי–מחקרי שאינו מתייחס אל ההקשר ההודי ואל ההקשר המקומי כאל זירות נפרדות לגמרי, אלא כאל זירות המתקיימות במרחב קולוניאלי ופוסטקולוניאלי משותף. וכך, בן–ישי מקדישה במאמרה תשומת לב מיוחדת לשפה האנגלית, שפת הקולוניאליזם והניאו–אימפריאליזם, שבה נכתבו הרומנים ובה גם נדונו בסמינר: האנגלית יצרה הזרה שסייעה לעמעם את הילת ה"אותנטיות" של הרומנים ההודיים; היא הנכיחה את התיווך התרבותי שבין האירוע לייצוגו; וחשפה את המפגש בין המורכבות האידיאולוגית של הטקסט לבין מורכבותה של זירת הקריאה — באנגלית, במחלקה לאנגלית, בעיר חיפה, היום. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | Teaching Partition: On the Ethics and Politics of the India-Israel Comparison |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 77-96 |
Number of pages | 20 |
Journal | תיאוריה וביקורת |
Volume | 44 |
Issue number | 2 |
State | Published - 2015 |
IHP Publications
- ihp
- Eretz Israel -- History -- 1917-1948, British Mandate period
- Historical fiction
- History -- Study and teaching
- India -- History
- Indic literature
- Literature -- Study and teaching
- Pakistan
- Postcolonialism
- Postcolonialism -- Israel