פרופסיונליזציה ורגולציה בהכשרת מורים - "מתווים מנחים להכשרה להוראה במוסדות להשכלה גבוהה בישראל" בתוכניות הכשרת אקדמאים להוראה באוניברסיטאות ובמכללות

Translated title of the contribution: Professionalization and regulation in teacher education

רוני לידור, נעמי פייגין, רחל טלמור, ברברה פרסקו, חגי קופרמינץ

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

במחקר המוצג במאמר מתמקדים המחברים בהטמעה של המתווים המנחים בתכניות ההכשרה המכשירות אקדמאים (סטודנטים בעלי תואר ראשון לפחות) להוראה בבתי הספר, תוך בדיקה של מידת ההלימה שלהם את תכניות הלמודים ואת עמדות בעלי התפקידים כלפיהן. מחקר זה מתמקד בתכניות לתואר ראשון של הכשרת אקדמאים להוראה, הן באוניברסיטאות , הן במכללות, ובתכניות להכשרת אקדמאים לתואר שני במכללות, שלא נחקרו במחקרים קודמים. ממצאי המחקר הנוכחי ישלימו אפוא את הממצאים שעלו ממחקרם של לידור ואחרים (2015), ובכך יאפשרו לבחון את מידת ההאחדה של יישום המתווים המנחים בתכניות ההכשרה להוראה, הן במכללות, הן באוניברסיטאות.
Translated title of the contributionProfessionalization and regulation in teacher education
Original languageHebrew
Pages (from-to)25-56
Number of pages32
Journalעיונים בחינוך:כתב עת לעיון ומחקר בחינוך
Volume13-14
StatePublished - 2016

IHP Publications

  • ihp
  • College graduates
  • Delegated legislation
  • Educational change
  • Master of arts degree
  • Professions
  • Teachers -- Training of
  • Teachers -- Training of -- Curricula
  • Teachers colleges
  • Universities and colleges

Cite this