Abstract
התנהגות אזרחית ארגונית נוגעת לכל אותן התנהגויות שאינן חלק מהגדרת התפקיד הפורמלית של העובד, אך הן תורמות לתפקודו ולביצועיו של הארגון. עד היום התמקד המחקר בהתנהגות אזרחית ארגונית של העובדים, ונעשה בו ניסיון לזהות את הגורמים ואת ההשלכות של התנהגות זו על הפרט ועל הארגון. שאלה שלא קיבלה מענה עד היום היא אם גם מנהלים מבצעים התנהגות אזרחית ארגונית. מאמר זה מדווח על מחקר שבחן שאלה זו במתודה איכותנית בארגונים חינוכיים - בתי ספר - ויש לו תרומה תאורטית ויישומית. מן הממצאים עולה כי המנהלים תופסים את תפקיד הניהול של בית הספר בצורה הוליסטית, ללא גבולות ברורים בין התנהגות תוך-תפקידית לבין התנהגות חוץ-תפקידית. כמו כן, להתנהגות אזרחית ארגונית של מנהלים פותחה טיפולוגיה של ארבעה ממדים: השקעה בקהילת בית הספר, יוזמות, קידום הקהילה שמחוץ לבית הספר והתנהגויות יוצאות דופן. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | Principals going above and beyond: Understanding organizational citizenship behavior among school principals |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 157-184 |
Number of pages | 28 |
Journal | מגמות: רבעון למדעי ההתנהגות |
Volume | 51 |
Issue number | 1 |
State | Published - 2016 |
IHP Publications
- ihp
- Educational leadership
- School principals
- Social participation