Abstract
מאמר זה מבקש להצביע על כך שילדים צעירים יכולים לפתח רגישות פילוסופית-חברתית באמצעות קהילת חקר פילוסופית (Community of Philosophical Inquiry) סביב סוגיות הקשורות בעוני, בקו העוני ובמעמד אנשים מוחלשים בחברה. בחלקו הראשון של המאמר יוצגו המסגרת הפילוסופית שבמסגרתה מתנהלים דיונים שכאלה בין ילדים והרקע ההיסטורי שלה כמתודה הנהוגה ברחבי העולם. בחלקו השני יוצגו טקסטים נבחרים מתוך המפגשים הפילוסופיים אשר בהם דנו ילדים בנושאים חברתיים וכלכליים, ובחלקו השלישי יוצע ניתוח נרטיבי של השיח הפילוסופי שיתרום להרחבת הדיון על אודות הקשר בין פילוסופיה עם ילדים, לבין האופן שבו ילדים מבנים בכוחות עצמם רגישות פילוסופית שעשויה להתפתח לרגישות פילוסופית-חברתית. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | Philosophy with Children, Poverty and Philosophical-Social Sensitivity |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 147-166 |
Number of pages | 20 |
Journal | עיונים בחינוך:כתב עת לעיון ומחקר בחינוך |
Volume | 11-12 |
State | Published - 2014 |
IHP Publications
- ihp
- Children
- Philosophy
- Philosophy -- Study and teaching
- Poor