פילוסופיה עם ילדים, קו העוני ורגישות פילוסופית-חברתית

Translated title of the contribution: Philosophy with Children, Poverty and Philosophical-Social Sensitivity

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מאמר זה מבקש להצביע על כך שילדים צעירים יכולים לפתח רגישות פילוסופית-חברתית באמצעות קהילת חקר פילוסופית (Community of Philosophical Inquiry) סביב סוגיות הקשורות בעוני, בקו העוני ובמעמד אנשים מוחלשים בחברה. בחלקו הראשון של המאמר יוצגו המסגרת הפילוסופית שבמסגרתה מתנהלים דיונים שכאלה בין ילדים והרקע ההיסטורי שלה כמתודה הנהוגה ברחבי העולם. בחלקו השני יוצגו טקסטים נבחרים מתוך המפגשים הפילוסופיים אשר בהם דנו ילדים בנושאים חברתיים וכלכליים, ובחלקו השלישי יוצע ניתוח נרטיבי של השיח הפילוסופי שיתרום להרחבת הדיון על אודות הקשר בין פילוסופיה עם ילדים, לבין האופן שבו ילדים מבנים בכוחות עצמם רגישות פילוסופית שעשויה להתפתח לרגישות פילוסופית-חברתית. (מתוך המאמר)
Translated title of the contributionPhilosophy with Children, Poverty and Philosophical-Social Sensitivity
Original languageHebrew
Pages (from-to)147-166
Number of pages20
Journalעיונים בחינוך:כתב עת לעיון ומחקר בחינוך
Volume11-12
StatePublished - 2014

IHP Publications

  • ihp
  • Children
  • Philosophy
  • Philosophy -- Study and teaching
  • Poor

Cite this