אימהות וניווט החינוך בבית הספר: מבט השוואתי

Translated title of the contribution: Mothering and the navigation of schooling: A comparative perspective

לורן ארדריך, דבורה גולדן, סווטה רוברמן

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מאמר זה מציע מבט השוואתי על אימהות, כפי שזו באה לידי ביטוי במפגש עם זירת בית הספר, בקרב נשים חברות מעמד הביניים משלוש קבוצות חברתיות-תרבותיות בישראל: יוצאות ברית המועצות לשעבר, פלסטיניות ישראליות ויהודיות ישראליות. באמצעות הצגת סיפוריהן של שלוש אימהות בוחנות מחברות המאמר, איך הן מבקשות לממש "אימהות אינטנסיבית" דרך ניווט החינוך בבתי הספר של ילדיהן. נראה ששלוש הנשים שותפות להשקפות מסוימות בדבר אימהות נאותה ולהחלתן, אך בה בעת אופני המעורבות שלהן בחינוך ילדיהן נקבעים לאור מיקומן השונה והמשתנה בחברה הישראלית ולאור תפיסות תרבותיות שונות בנוגע לאימהות ולחינוך.
Translated title of the contributionMothering and the navigation of schooling: A comparative perspective
Original languageHebrew
Pages (from-to)237-261
Number of pages25
Journalביטחון סוציאלי
Volume103
StatePublished - 2018

IHP Publications

  • ihp
  • Education -- Parent participation
  • Middle class
  • Mother and child
  • Mothers
  • School management and organization -- Parent participation
  • Schools

Cite this