Abstract
מחקר מקרה זה עוסק בשימוש בטכנולוגיית למידה חברתית ככלי לפיתוח מטא-קוגניטיבי לקידום למידה שיתופית. המחקר מבקש לבחון את המאפיינים המטא-קוגניטיביים האישיים והשיתופיים הנוצרים בתהליכי החשיבה של תלמידי חטיבת ביניים בעת כתיבה רפלקטיבית ביומנים אישיים בסביבת למידה שיתופית מתוגברת Wiki התומכת בהבניית ידע רב-תחומי. במחקר הנוכחי נעשה שימוש בשיטות מחקר איכותניות, כאשר היומנים הרפלקטיביים-אישיים היוו את הבסיס העיקרי לנתונים. הממצאים מעידים על ראשית צמיחתה של כתיבה רפלקטיבית עשירה ומורכבת של התלמידים, התפתחותם של ניצני חשיבה בעלת מאפיינים מטא-קוגניטיביים, והשפעתם על תהליכי הלמידה השיתופית. החשיבה המטא-קוגניטיבית האישית והשיתופית שהתפתחה מילאה תפקיד משמעותי בהתמודדות יעילה עם אתגרים חברתיים וקוגניטיביים, שהתעוררו בעת הלמידה השיתופית. לאור הממצאים, נראה שלהוראה בסביבת למידה שיתופית-רפלקטיבית כזאת עשויה להיות השפעה חיובית על פיתוח חשיבה מטא-קוגניטיבית, שהיא בעלת ערך רב לקידום למידה פורייה בקבוצות. (מתוך המאמר).
Translated title of the contribution | Metacognitive aspects of writing personal-reflective diaries in a Wiki-enhanced collaborative learning environment |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Editors | Y. Eshet-Alkalai, A. Caspi, N. Geri, Y. Kalman, V. Silber-Varod, Y. Yair |
Place of Publication | רעננה |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה |
Pages | 48-55 |
Number of pages | 8 |
State | Published - 2014 |
IHP Publications
- ihp
- Computer-assisted instruction
- Critical thinking
- Metacognition
- School children
- Team learning approach in education
- Wikis (Computer science)