Abstract
הפרק הנוכחי עוסק בסוגיית ההישגים הלימודיים של בני נוער בחברה הערבית בישראל ומתמקד בהשפעת הדיגלוסיה על לקויות למידה. נוסף על כך מוצגות בו גישה רגשית - תרבותית וגישה קוגניטיבית: הגישה הרגשית - תרבותית רואה בשפת האם גורם אשר מעצב את אישיותו של התלמיד הערבי בגיל ההתבגרות, ואילו הגישה הקוגניטיבית מייחסת משקל רב לאינטראקציה שבין מאפייני השפה לבין תהליכי הלמידה. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | Learning disabilities among children in Arab society in Israel |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | חינוך בחברה הערבית בישראל |
Editors | פאדיה נאסר-אבו אלהיג'א, משה ישראלשוילי |
Place of Publication | תל אביב |
Publisher | מכון מופ"ת |
Pages | 104-132 |
Number of pages | 29 |
ISBN (Print) | 9789655301861 |
State | Published - 2021 |
IHP Publications
- ihp
- Academic achievement
- Arabic alphabet
- Arabic language
- Children, Palestinian Arab -- Israel
- Diglossia (Linguistics)
- Language disorders
- Learning disabilities
- Palestinian Arabs -- Education -- Israel
- Palestinian Arabs -- Israel -- Social conditions
- Youth, Palestinian Arab -- Israel