Abstract
חדשנות במגזר הציבורי היא עדיין, ובעבור רבים, אוקסימורון. הביקורתיות הרבה שיש לרובנו כלפי מערכות ממשל ומינהל ציבורי טומנת בחובה פסימיות ביחס ליכולתן האמיתי של ממשלות לייצר מהלכים חדשים ויזמיים המניבים ערך עודף לחברה ולאזרחיה. המודל העומד לפני רבים הוא עולם ההייטק המתפתח והמתחדש ללא הרף. החשיבה על ממשלות הייטק שגם הן מתחדשות וממציאות עצמן מחדש בכל פעם מציתה את דמיונם של אלה העוסקים בסוגיות פוליטיקה, מינהל ציבורי וממשל. ברוב המקרים החלום ושברו נראים טופחים על פנינו. התדמית המקובלת של ממשל ברוב המדינות הדמוקרטיות היא של סביבה בלתי חדשנית, שמרנית, מיושנת, כבדה, הנעה באיטיות ומקדשת את המוכר והישן על פני החדש והמסוכן. ראייה זו תורמת מאוד לקושי שלנו לקבל את העובדה שתביעה לחדשנות אין קץ היא נחלתם של כל הארגונים - כולל אלה הציבוריים. אך אם נקבל את גישתו של בארי בוזמן (Bozeman, 2004) שטען שכל הארגונים הם ציבוריים (All Organizations are Public) הרי בעצם אין לפנינו תרתי דסתרי. חדשנות היא נושא מרתק ורלוונטי שחשוב להבינו, ללמוד אותו וללמדו בחברה המודרנית. ספרו של בסון עוסק בסוגיה זו בדיוק. נקודת המוצא היא שיש ממשלות ושירותים ציבוריים מתחדשים גם הן ואף במהירות רבה למדי. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 194-198 |
Number of pages | 5 |
Journal | ביטחון סוציאלי |
Volume | 89 |
State | Published - 2012 |
IHP Publications
- ihp
- Civil service
- Technological innovations