Abstract
המאמר מבקש להבהיר את קשרי הזיקה בין תהליכי פיענוח הדיבור והקריאה בשפות העברית והערבית, הדומות בתכונות לשוניות (פונולוגיות ומורפולוגיות) אך שונות בתכונות אחרות (אורתוגרפיות, תחבירויות). הצורך לחקור קשרים אלו נובע בראש ובראשונה מעדויות אצל ילדים המתקשים ברכישת שפה (דבורה וכתובה) בשתי השפות. ילדים אלו מתקשים בדרך כלל לרכוש תהליכי קריאה באופן ובקצב של בני גילם. טענה מוסכמת על רוב החוקרים היא, שאצל רוב הילדים המתקשים בקריאה הקושי הוא על רקע שפתי וברוב המקרים הוא מתחיל בשלבי הפיענוח. מחקר זה בודק השפעה של אימון וחשיפה בשפה מסוימת על יעילות התהליך.
Translated title of the contribution | Interaction between language and modality in Hebrew and Arabic word recognition: Evidence from languages similar in origin |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 7-21 |
Number of pages | 15 |
Journal | בלשנות עברית: כתב-עת לבלשנות עברית תיאורית, חישובית ויישומית |
Volume | 65 |
State | Published - 2011 |
IHP Publications
- ihp
- Arabic language
- Hebrew language
- Reading
- Speech