Abstract
הבחנה בין חינוך לאינדוקטרינציה היא בראש ובראשונה הבחנה אתית, המתבססת על ההבדל שבין אידיאולוגיות מוסריות וא-מוסריות, בכל הנוגע למידה שבה מתקיימים התנאים ל"סוכנות אנושית". חינוך ההולם את שמו יכול להתקיים רק במסגרת של אידיאולוגות מוסריות, בעוד המונח ההולם אידיאולוגיות ושאין בהן האפשרות של מוסריות הוא האינדוקטרינציה. במילים אחרות, בכל הקשור לחינוך, האתיקה, במובנה הפורמלי הרחב היא הפילוסופיה הראשונה במעלה. הסתייגויות כלפי השקפה זו יכולות לעלות מארבע מחנות לפחות: גישות רציונליות, הומניסטיות, רדיקליות ודתיות. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | Ideology and Ethics in Education |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | חינוך - מהות ורוח (קובץ) |
Publisher | מכון מופ"ת |
Pages | 232-239 |
Number of pages | 8 |
ISBN (Print) | תל אביב |
State | Published - 2012 |
IHP Publications
- ihp
- Education -- Curricula
- Education -- Philosophy
- Ethics
- Ideology