"אני לומדת למבחן ולא לחיים" - האומנם? ממידור לחיבור בהתמודדותן של סטודנטיות חרדיות עם שניות תרבותית

Translated title of the contribution: "I am studying for an exam and not for life” – A viable possibility? The shift from compartmentalization to a side-by-side stance among Haredi students managing cultural duality

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מחברות המאמר מבקשות להציע במאמרן התבוננות בחרדיות המודרנית מתוך בחינה של חוויית המפגש של חרדים המצויים בין שני העולמות הללו. הן בוחנות את "התופעה" לא מן ההיבט החברתי-מערכתי אלא מנקודת המבט של הפרט המתמודד עם שאלות זהות. היות שרוב הסטודנטים החרדים הם נשים, מחברות המאמר חשו שמוצדק להתמקד בנרטיבים של נשים חרדיות בנושא מפגשן עם עולם האקדמיה. לטענתן, הזהות החרדית-מודרנית אינה נענית לדיכוטומיות ביחס לחברה החרדית, אלא מעוגנת בתפיסת זהות אישית הרואה את עצמה כנעה על רצף מאחידות מלאה לריבוי ומורכבות, ובכך אינה שונה מתופעות דומות ונפוצות במאה העשרים ואחת.
Translated title of the contribution"I am studying for an exam and not for life” – A viable possibility? The shift from compartmentalization to a side-by-side stance among Haredi students managing cultural duality
Original languageHebrew
Pages (from-to)203-240
Number of pages38
Journalתרבות דמוקרטית
Volume17
StatePublished - 2017

IHP Publications

  • ihp
  • Identity (Philosophical concept)
  • Jewish women
  • Modernism (Aesthetics)
  • Ultra-Orthodox Jews
  • Women -- Education (Higher)

Cite this