מסגרת מגורים קבוצתית לא-ביתית: אתגרים העומדים בפני הדמויות המטפלות בנוגע לילדים שבטיפולן

Translated title of the contribution: Group care for children: Challenges facing the caregivers in showing insightfulness and high emotional investment toward the children under their care.

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

במאמר העמדה המתפרסם בגליון זה נוקטים דז'ייר ועמיתיה עמדה ברורה ונחרצת נגד מסגרות מגורים קבוצתיות לילדים אשר הוריהם אינם מסוגלים לספק להם סביבה התפתחותית ראויה. מחקרים רבים תומכים בעמדה של כותבי מאמר העמדה. במאמר הנוכחי המחברת מציגה שתי זוויות ראייה נוספות המדגישות גם הן את הסיכון ההתפתחותי הטמון בשהייה במסגרות קבוצתיות. היא מתמקדת בשני מדדים משמעותיים בתפקוד ההורי: ההשקעה הרגשית שמגלה הדמות המטפלת כלפי הילדים שבטיפולה, ויכולת הדמות המטפלת לגלות תובנה לעולמם הפנימי של הילדים. שני ממדי הורות אלו, ההשקעה הרגשית והתובנה נמצאו עומדים בבסיס הורות רגשית ומותאמת לילד ומהווים תשתית חשובה להתפתחותו התקינה. המאמר מציג את שני מושג המפתח הללו, ומתמקד במחקרים שנערכו בארץ ובעולם אשר תומכים בהנחות העומדות בבסיסם תוך דיון במשמעותם לגבי מסגרת מגורים קבוצתית לילדים.
Translated title of the contributionGroup care for children: Challenges facing the caregivers in showing insightfulness and high emotional investment toward the children under their care.
Original languageHebrew
Pages (from-to)213-223
Number of pages11
Journalחברה ורווחה: רבעון לעבודה סוציאלית
Volumeל"ו
Issue number2
StatePublished - 2016

IHP Publications

  • ihp
  • Boarding schools
  • Child development
  • Children --  Institutional care
  • Foster children
  • Insight
  • Parent and child
  • הורים וילדיהם
  • השמה חוץ ביתית
  • התפתחות הילד
  • משפחת אומנה
  • פנימיות וכפרי נוער
  • תובנה

Cite this