Abstract
רקע: מחקרים מצביעים על התרומה המשמעותית של הקראת ספרים להתפתחות התינוקות. בשנת 2004 החלה לפעול במכבי שירותי בריאות תכנית "קריאה לקריאה" שמטרתה עידוד פעילות הקראת ספרים בגיל הינקות על ידי ההורים. עם זאת, לא ידוע עד כמה התכנית יעילה בשינוי דפוסי ההתנהגות של האימהות הישראליות בנוגע להקראת ספרים לתינוקות עד גיל שנה. מטרות: לבדוק האם ההשתתפות בתכנית "קריאה לקריאה" מובילה לשינוי בעמדות ובדפוסי ההתנהגות של האימהות בנוגע להקראת ספרים לתינוקות עד גיל שנה. שיטות: במחקר הערכה דמוי ניסוי זה נטלו חלק 120 אימהות המקבלות את שירותי טיפת חלב בטיפות חלב המפעילות תכנית ההתערבות (המהוות קבוצת ההתערבות) ו-47 אימהות המקבלות שירות מטיפות חלב בתחנות של משרד הבריאות, בהן לא הופעלה תכנית ההתערבות (המהוות קבוצת ביקורת). האימהות ענו על סקר טלפוני Survey Short - Literacy Family (SS-FL (בשתי נקודות זמן: לפני העברת תכנית ההתערבות וכשלושה חודשים לאחריה. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | Call out and Read: Evaluation of a clinic based intervention to promote story reading to infants by parents |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 28-36 |
Number of pages | 9 |
Journal | גוף ידע |
Volume | 16 |
State | Published - 2018 |
IHP Publications
- ihp
- Child health services
- Literacy
- Maternal health services
- Parent and infant
- Parenting
- People with social disabilities -- Education
- Storytelling