מחקר הערכה לתכנית ההתערבות "קריאה לקריאה" בקרב משפחות עם תינוקות

Translated title of the contribution: Call out and Read: Evaluation of a clinic based intervention to promote story reading to infants by parents

ריקי טסלר, שירן בורד, סוזן לימון, חנה ביבי, רחל פיש, ארנה בראון-אפל

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

רקע: מחקרים מצביעים על התרומה המשמעותית של הקראת ספרים להתפתחות התינוקות. בשנת 2004 החלה לפעול במכבי שירותי בריאות תכנית "קריאה לקריאה" שמטרתה עידוד פעילות הקראת ספרים בגיל הינקות על ידי ההורים. עם זאת, לא ידוע עד כמה התכנית יעילה בשינוי דפוסי ההתנהגות של האימהות הישראליות בנוגע להקראת ספרים לתינוקות עד גיל שנה. מטרות: לבדוק האם ההשתתפות בתכנית "קריאה לקריאה" מובילה לשינוי בעמדות ובדפוסי ההתנהגות של האימהות בנוגע להקראת ספרים לתינוקות עד גיל שנה. שיטות: במחקר הערכה דמוי ניסוי זה נטלו חלק 120 אימהות המקבלות את שירותי טיפת חלב בטיפות חלב המפעילות תכנית ההתערבות (המהוות קבוצת ההתערבות) ו-47 אימהות המקבלות שירות מטיפות חלב בתחנות של משרד הבריאות, בהן לא הופעלה תכנית ההתערבות (המהוות קבוצת ביקורת). האימהות ענו על סקר טלפוני Survey Short - Literacy Family (SS-FL (בשתי נקודות זמן: לפני העברת תכנית ההתערבות וכשלושה חודשים לאחריה. (מתוך המאמר)
Translated title of the contributionCall out and Read: Evaluation of a clinic based intervention to promote story reading to infants by parents
Original languageHebrew
Pages (from-to)28-36
Number of pages9
Journalגוף ידע
Volume16
StatePublished - 2018

IHP Publications

  • ihp
  • Child health services
  • Literacy
  • Maternal health services
  • Parent and infant
  • Parenting
  • People with social disabilities -- Education
  • Storytelling

Cite this