Abstract
הכותבת חוקרת את הגוף בזירה שבה מתממשות יצירות אמנות טקסטואליות, קולנועיות ומוזיקליות. יצירות אלו כופפות לצורכיהן שינויים טכנולוגיים, פוליטיים, כלכליים ואידאולוגיים, כשמטרתן המוצהרת היא לפרק ולמסד זהות. במקרים אלו הזהות איננה פונקציה של שלמות אלא של חיתוך, חזרה וחדירה, שאפשר להסביר את האותנטיות שלהם בעזרת שימוש במודל גיאומטרי של פרקטל. הדוגמאות לפרקטל הן פתית שלג או קו חוף, עצמים שכל חלק בהם דומה לשלם. חצי פתית שלג, לדוגמא, אינו אלא פתית שלג, ומשטח על קו החוף איננו אלא קו חוף. על מבנים אלו אפשר לחזור אינספור פעמים מבלי שזהותם תשתנה. כאלו הם תוצרי התרבות העכשוויים, שאינם עוד סטטיים ושלמותם ניכרת ככל שהם נענים לדינמיות שמקורה בחזרה ובחדירה.
Translated title of the contribution | Authenticity and the Mechanical Body: Gender, Bodies, and 21st Century Popular Culture |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | תודעה בין משבר להתעצמות |
Editors | עידית אלפנדרי |
Place of Publication | בני ברק |
Publisher | הוצאת הקיבוץ המאוחד |
Pages | 279-295 |
Number of pages | 17 |
ISBN (Print) | 9789650208196 |
State | Published - 2017 |
IHP Publications
- ihp
- Art -- Philosophy
- Fractals
- Human body in motion pictures
- Human figure in art
- באטלר, ג'ודית
- ביורק (זמרת)
- בנימין, ולטר
- גוף האדם באומנות
- גוף האדם בקולנוע
- הנסן, בק
- טובין, אמון (די-ג'יי)
- פילוסופיה של האומנות
- פרקטלים
- קותיאל, אופיר