כניסה לתפקיד הדרכתי - שלב נוסף בהתפתחות הזהות כמטפל

Translated title of the contribution: Assuming a supervisory role - a further stage in the development as psychotherapist

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

הספרות התיאורטית מתייחסת להתגבשות הזהות המקצועית של הפסיכותרפויט, כאל תהליך המורכב משלבים התפתחותיים עוקבים, ושבו כל שלב מבוסס על השלב הקודם. השלב ההתפתחותי האחרון בגיבוש זהות זו מוגדר, בדרך כלל, כשלב שבו הסביבה המקצועית מזהה את איש המקצוע כפסיכותרפויט המסוגל לעבוד בצורה עצמאית, וכך אף הוא מזהה את עצמו. מאמר זה טוען, כי יש המשך לתהליך ההתפתחות כפסיכותרפויט בעצם הכניסה לתפקידים הדרכתיים. כניסה זו יוצרת ערעור רגשי וערעור של תפיסות ועמדות טיפוליות, ומסיעת להעמקת ההזדהות והאמפטיה עם מודרכים צעירים ומתחילים ועם מטופלים. כתוצאה מכן ממשיך איש המקצוע את תהליך גיבוש הזהות העצמית המקצועית שלו, מבסס ומארגן מחדש אח תפיסותיו הטיפוליות ואת חוויתו כפסיכותרפויט.
Translated title of the contributionAssuming a supervisory role - a further stage in the development as psychotherapist
Original languageHebrew
Pages (from-to)110-113
Number of pages4
Journalשיחות: כתב-עת ישראלי לפסיכותרפיה
Volume4
Issue number2
StatePublished - 1990

IHP Publications

  • ihp
  • מטפלים ומטופלים
  • Therapist and patient
  • הדרכה (פסיכותרפיה)
  • Psychotherapists -- Training of

Cite this