Abstract
הערכת עמיתים במסגרת החינוך הגבוה, הוכיחה עצמה כיעילה ומצמצמת לחצים בקרב הסטודנטים. המאמר מתמקד בגישה חדשנית של הערכת "המעריכים" שמטרתה לקדם את הלמידה. הסטודנטים מתוגמלים בכך שהם ה"מעריכים" ולא כ"מוערכים", תוך מתן ציונים רשמיים על ידי מדריכי ההוראה. גישה זו יושמה ביותר מ-20 קורסים עם 848 סטודנטים. הממצאים מצביעים על אפקטיביות רבה של גישה זו, המקדמת תהליכי למידה משלושה אספקטים: הלומדים, מדריכי ההוראה והאקלים החברתי בקורסים השונים. הלומדים שיפרו את מיומנויות ההערכה שלהם והעלו את הביטחון העצמי ביכולות שלהם לשמש כמעריכים. מדריכי ההוראה הצליחו להבחין בקלות בין הטיית תלמידים לבין ההטיה העצמית שלהם, ולפעול בהתאם. לגבי האקלים החברתי, הגישה החדשה תרמה לאווירה פרודוקטיבית, בקורסים, ליחס חיובי של הסטודנטים ולמחויבות גבוהה.
Original language | English |
---|---|
Pages (from-to) | 3-32 |
Number of pages | 30 |
Journal | Research & Practice in Technology Enhanced Learning |
Volume | 3 |
Issue number | 1 |
State | Published - 2008 |
Bibliographical note
Research & Practice in Technology Enhanced Learning 3(1), 2008, 3-32.Keywords
- הערכת עמיתים
- חינוך גבוה