ומה מעבר למימוש העצמי? על יישומן של תפיסות על-אישיות בחינוך

Translated title of the contribution: And what is beyond self actualization? On the application of transpersonal perspectives to education

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

המאמר עוסק ברוחניות ובמקומה המרכזי בהוויתו של האדם. רוחניות היא מונח חמקמק, לעיתים יש נטייה לפסול אותו על הסף או להתייחס אליו כאל משהו שאי אפשר להגדירו ולכן אין דנים בו במסגרות אקדמיות. במאמר המחברת מנסה להגדירו ואף להביא שתי תאוריות פסיכולוגיות שעסקו בממד זה, הפסיכולוגיה העל-אישית והמודל של האינטלגנציות המרובות. בעקבות תאוריות אלו רוצה המחברת לטעון שתהליך חינוכי שרואה את האדם השלם והמחוייב לפיתוחו אמור לכלול טיפוח של ממד רוחני זה של הילד, שהוא מעבר למימוש העצמי, כפי שאנו בדרך כלל מגדירים אותו בהקשר של העולם הגשמי. המחברת אף מציעה דרכים קונקרטיות לכך. (מתוך המאמר)
Translated title of the contributionAnd what is beyond self actualization? On the application of transpersonal perspectives to education
Original languageHebrew
Title of host publicationחינוך - מהות ורוח (קובץ)
Publisherהוצאת הספרים של מכון מופ"ת
Pages269-280
Number of pages12
StatePublished - 2012

IHP Publications

  • ihp
  • Education -- Philosophy
  • Multiple intelligences
  • Need (Psychology)
  • Self-realization
  • Spiritual life
  • Spirituality
  • אינטליגנציות מרובות
  • הגשמה עצמית
  • מסלו, אברהם הרולד
  • פילוסופיה של החינוך
  • צרכים (פסיכולוגיה)
  • רוחניות

Cite this