Abstract
המאמר עוסק ברוחניות ובמקומה המרכזי בהוויתו של האדם. רוחניות היא מונח חמקמק, לעיתים יש נטייה לפסול אותו על הסף או להתייחס אליו כאל משהו שאי אפשר להגדירו ולכן אין דנים בו במסגרות אקדמיות. במאמר המחברת מנסה להגדירו ואף להביא שתי תאוריות פסיכולוגיות שעסקו בממד זה, הפסיכולוגיה העל-אישית והמודל של האינטלגנציות המרובות. בעקבות תאוריות אלו רוצה המחברת לטעון שתהליך חינוכי שרואה את האדם השלם והמחוייב לפיתוחו אמור לכלול טיפוח של ממד רוחני זה של הילד, שהוא מעבר למימוש העצמי, כפי שאנו בדרך כלל מגדירים אותו בהקשר של העולם הגשמי. המחברת אף מציעה דרכים קונקרטיות לכך. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | And what is beyond self actualization? On the application of transpersonal perspectives to education |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | חינוך - מהות ורוח (קובץ) |
Publisher | מכון מופ"ת |
Pages | 269-280 |
Number of pages | 12 |
ISBN (Print) | 9789655300550 |
State | Published - 2012 |
IHP Publications
- ihp
- Education -- Philosophy
- Multiple intelligences
- Need (Psychology)
- Self-realization
- Spiritual life
- Spirituality