Abstract
בשנים 2015-2013 נערך מחקר רחב היקף, שהציג תמונת מצב עכשווית בתחום הטיפול באמצעות אמנות חזותית במערכת החינוך בישראל. מחקר זה הדגיש כי לצד היתרונות הקיימים בשילוב מטפלות באמצעות אמנות במערכת החינוך, ישנם גם קשיים ואתגרים רבים. לאור זאת, עלה הצורך בסקר שיוכל לתת תמונה רחבה, מלאה וברורה יותר מתוך השטח. המחקר הנוכחי בדק מה הן העמדות של מטפלות באמצעות אמנויות (בתחומי האמנויות השונים), מחנכות/גננות ומנהלות בתי ספר לגבי שישה היבטים: דרכי עבודתן, תנאי העבודה בחדר הטיפולים, גורמי הקושי הנוכחים בעבודתן, שביעות רצונן מהעבודה, שיתוף הפעולה בעבודה המערכתית ועמדתן לגבי תרומת הטיפול באמצעות אמנויות, במערכת החינוך. במסגרת המאמר יפורטו ממצאי הסקר, משמעויותיהם ומחשבות לגבי המשך מחקר וחשיבה בתחום. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | A review of the current situation – Art Therapists' work conditions in the Israeli Education System of 2017 |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 731-740 |
Number of pages | 10 |
Journal | טיפול באמנויות |
Volume | 8 |
Issue number | 1 |
State | Published - 2018 |
IHP Publications
- ihp
- Art therapy
- Arts -- Therapeutic use
- Education -- Israel -- Administration
- Employment
- Job satisfaction