סקר תמונת מצב: התנאים בהם עובדות המטפלות באמצעות אמנויות במערכת החינוך בישראל

Translated title of the contribution: A review of the current situation – Art Therapists' work conditions in the Israeli Education System of 2017

ענבל זלמן-פנונו, דפנה רגב, שרון שניר

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

בשנים 2015-2013 נערך מחקר רחב היקף, שהציג תמונת מצב עכשווית בתחום הטיפול באמצעות אמנות חזותית במערכת החינוך בישראל. מחקר זה הדגיש כי לצד היתרונות הקיימים בשילוב מטפלות באמצעות אמנות במערכת החינוך, ישנם גם קשיים ואתגרים רבים. לאור זאת, עלה הצורך בסקר שיוכל לתת תמונה רחבה, מלאה וברורה יותר מתוך השטח. המחקר הנוכחי בדק מה הן העמדות של מטפלות באמצעות אמנויות (בתחומי האמנויות השונים), מחנכות/גננות ומנהלות בתי ספר לגבי שישה היבטים: דרכי עבודתן, תנאי העבודה בחדר הטיפולים, גורמי הקושי הנוכחים בעבודתן, שביעות רצונן מהעבודה, שיתוף הפעולה בעבודה המערכתית ועמדתן לגבי תרומת הטיפול באמצעות אמנויות, במערכת החינוך. במסגרת המאמר יפורטו ממצאי הסקר, משמעויותיהם ומחשבות לגבי המשך מחקר וחשיבה בתחום. (מתוך המאמר)
Translated title of the contributionA review of the current situation – Art Therapists' work conditions in the Israeli Education System of 2017
Original languageHebrew
Pages (from-to)731-740
Number of pages10
Journalטיפול באמנויות
Volume8
Issue number1
StatePublished - 2018

IHP Publications

  • ihp
  • Art therapy
  • Arts -- Therapeutic use
  • Education -- Israel -- Administration
  • Employment
  • Job satisfaction
  • מערכת החינוך
  • שביעות רצון בעבודה
  • תנאי עבודה
  • תרפיה באמצעות האומנויות

Cite this