Abstract
תחום הלמידה המוטורית מבוסס על גוף ידע מחקרי נרחב, אשר נבנה על מחקר הפלסטיות המוחית, על מחקר במדעי ההתנהגות ועל מחקר בשיקום מערכת התנועה. על אף הידע הרב שהצטבר בתחום, שילוב מלא ושיטתי של עקרונות הלמידה המוטורית בתהליכי החשיבה הקלינית בפיזיותרפיה הוא משימה מורכבת. האתגר הטמון ביישום מלא ואפקטיבי של עקרונות הלמידה המוטורית מאיר את הצורך במציאת אמצעים ל"תרגום הידע", שיוכלו לגשר על הפער הקיים בין הידע המחקרי המצטבר ליישומו הקליני. במאמר זה יוצג מודל המסייע לקלינאי, הבקיא בידע מתחום הלמידה המוטורית, לבנות תהליך חשיבה שיטתי ליצירת תרגול אפקטיבי המבוסס על למידה מוטורית. המודל מורכב משלושה מרכיבי מפתח: בחירה וזיהוי של המיומנות הנלמדת ומאפייני הלומד, תכנון התרגול ביחס למשתני הלמידה והערכת הלמידה. כל מרכיב מפתח מורכב מכמה רכיבים שיקבעו את מערך התרגול ואת הערכתו. המודל מתווה את סכמת הפעולה ואת רשימת הרכיבים אליהם הקלינאי צריך להתייחס. כל רכיב מסתעף לאפשרויות בחירה שיש להתאימן למאפייני המיומנות והפרט. המודל המוצע מאפשר לארגן ידע קיים במערך אינטגרטיבי ושיטתי המכוון לקדם תהליך למידה אופטימלי. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | A Directed Model to Facilitate Implementation of Motor Learning Principles in Physical Therapy |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 4-18 |
Number of pages | 15 |
Journal | כתב-עת לפיזיותרפיה |
Volume | 17 |
Issue number | 2 |
State | Published - 2015 |
IHP Publications
- ihp
- Motor learning
- למידה מוטורית