Abstract
במחקר זה אנחנו מבקשים לבחון, על סמך נתונים שיש בידינו על גודל הכיתה ומספר שעות הלימוד לכיתה במדינות שהשתתפו במבחני פיזה וטימס, את היתכנות ההנחהשהתחליפיות בין גודל הכיתה ומספר שעות הלימוד מאפשרת להגיע להישגים לימודייםבייחוד נרצה לברר אם יש מדינות שבהן ההישגים דומים למרות צירופים שונים 4דומים.של שעות לימוד וגודל כיתה, וכיצד השפיע שינוי מספר שעות הלימוד וגודל הכיתה על הישגי התלמידים במבחנים במדינות שעשו את השינוי הזה. במאמר זה איננו מתיימרים להציע נוסחה שתקבע את מספר השעות לכיתה שניתן להפחית אם מקטינים את גודל הכיתה בתלמיד אחד בלי לפגוע בהישגים הלימודיים והחינוכיים ובלי לשנות את התקציב;זאת אפשר יהיה לעשות רק לאחר ניסוי שיתחשב בכל התנאים המיוחדים של מערכת החינוך בישראל על מגזריה השונים. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 257-259 |
Number of pages | 3 |
Journal | דוח מצב המדינה |
State | Published - 2023 |
IHP Publications
- ihp
- Academic achievement