תקציר מנהלים: יחסי הגומלין בין גודל הכיתה ומספר שעות הלימוד והשפעתם על הישגים לימודיים

נחום בלס, בנימין בנטל, מיכאל דבאוי

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

במחקר זה אנחנו מבקשים לבחון, על סמך נתונים שיש בידינו על גודל הכיתה ומספר שעות הלימוד לכיתה במדינות שהשתתפו במבחני פיזה וטימס, את היתכנות ההנחהשהתחליפיות בין גודל הכיתה ומספר שעות הלימוד מאפשרת להגיע להישגים לימודייםבייחוד נרצה לברר אם יש מדינות שבהן ההישגים דומים למרות צירופים שונים 4דומים.של שעות לימוד וגודל כיתה, וכיצד השפיע שינוי מספר שעות הלימוד וגודל הכיתה על הישגי התלמידים במבחנים במדינות שעשו את השינוי הזה. במאמר זה איננו מתיימרים להציע נוסחה שתקבע את מספר השעות לכיתה שניתן להפחית אם מקטינים את גודל הכיתה בתלמיד אחד בלי לפגוע בהישגים הלימודיים והחינוכיים ובלי לשנות את התקציב;זאת אפשר יהיה לעשות רק לאחר ניסוי שיתחשב בכל התנאים המיוחדים של מערכת החינוך בישראל על מגזריה השונים. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)257-259
Number of pages3
Journalדוח מצב המדינה
StatePublished - 2023

IHP Publications

  • ihp
  • Academic achievement

Cite this