Abstract
עיקרו של המאמר שלפנינו הוא בחינת השינויים אשר חלו בתפקידה של הספרייה הבית ספרית והספרן העובד בה ב"חברת המידע" בה אנו חיים היום. לאור התפתחות חשובה ומכרעת זו, התזה העומדת בבסיסו של מאמר זה מניחה כי ישנו צורך גובר והולך של מערכת החינוך, להכשיר את תלמידי בתי הספר לתפקד בחברת המידע, אגב הקניית מיומנויות וכלים מתאימים לחיפוש מידע איכותי וראוי לשימוש. לשם מילוי תפקיד חשוב זה, יש לרתום את ספרן בית הספר המוכשר למלא תפקיד זה בצורה הטובה ביותר. תחילתו של מאמר זה בסקירה היסטורית קצרה אודות התפתחות ספריות בתי הספר בעולם, המשכו בתפקידי הספרייה הבית ספרית ובהכשרה המקצועית הנדרשת מספרן בית הספר בעבר וכיום. בסיומו של מאמר זה, מנסה המחבר לתת מענה מדוע דווקא בימינו אנו, בעידן המתאפיין בנגישות קלה ומהירה למידע, ישנו צורך הכרחי בקיומם של ספריית וספרן בית ספר על מנת שהאחרונים יוכלו למלא את תפקידם נכונה לאור הנאמר במאמר זה. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Journal | לימודים |
Volume | 9 |
State | Published - 2014 |