Abstract
בשנים 2015-2013 ערכנו סדרה של תשעה מחקרים, שכללו 131 ראיונות והתמקדו בתפיסותיהן של נשות מקצוע שונות: מטפלות באמצעות אמנות, מדריכות, יועצות, מחנכות ומנהלות בחברה הערבית והיהודית במערכת החינוך בנוגע למצבו ולמעמדו של הטיפול באמצעות אמנות חזותית בתוך מערכת החינוך. ממצאי מחקר זה הוצגו במאמרנו (רגב ועמיתותיה, 2016), והם מוצגים בפרק זה תוך התייחסות לארבעה תחומים מרכזיים: בתחום הראשון מפורטים היתרונות שציינו משתתפות בקבוצות המחקר השונות בנוגע לשילוב הטיפול באמצעות אמנות במערכת החינוך, בתחום השני מפורטים החסרונות בשילוב הטיפול באמצעות אמנות במערכת החינוך, בתחום השלישי מוגדרים אזורי קונפליקט אשר מציגים עמדות שונות, לעיתים מנוגדות זו לזו, שהועלו על ידי קבוצות שונות בתוך המחקר ואילו בתחום הרביעי מפורטות ההמלצות להמשך כפי שהוגדרו הן על ידינו והן על ידי משתתפות המחקר. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | כשהטיפול באמצעות אמנויות פוגש את מערכת החינוך בישראל (קובץ בעריכת שרון שניר ודפנה רגב) |
Place of Publication | חיפה |
Publisher | מרכז המחקר לטיפול באמצעות אמנויות ע"ש אמילי סגול, בית הספר לטיפול באמצעות אמנויות, אוניברסיטת חיפה |
Pages | 11-30 |
Number of pages | 20 |
State | Published - 2018 |
IHP Publications
- ihp
- Art therapy
- Arts -- Therapeutic use
- Education -- Israel -- Administration
- Quarreling
- Schools