Abstract
בעקבות הממצאים המראים על עלייה בבריונות ברשת ואחוזי קורבנות גבוהים, (Heiman et al., 2014) פותחה תכנית התערבות שמטרתה הייתה לבחון את מעורבותם ופגיעותם ברשת של ילדים ומתבגרים ולהקנות להם כלים וידע להגברת מודעות ולהקטנת הסכנות בשימוש ברשת. בתכנית השתתפו 365 תלמידים (%51.4 בנים) מבי"ס יסודי במרכז הארץ המוגדר ברמה סוציואקונומית בינונית-נמוכה. התלמידים מלאו שאלון דיווח עצמי למעורבות באלימות לפני ואחרי התכנית, ובסיומה מלאו שאלון להערכת שביעות רצון. התכנית כללה 4 מפגשים על תופעת בריונות ברשת והשפעותיה, והקנתה כלים ומידע לשימוש נבון באסטרטגיות התמודדות יעילות. בתכנית נעשה שימוש במשחקי תפקיד, דיונים, סרטונים, הכנת פוסטרים ומיצגים. ממצאי המחקר מצביעים על הבדלים מובהקים באחוז המדווחים שהיו קרבנות ברשת לפני ואחרי התכנית.
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 11 (2016), 251ע-250ע |
Number of pages | 240 |
State | Published - 2016 |
Externally published | Yes |
IHP Publications
- ihp
- Internet -- Psychological aspects
- Internet -- Social aspects
- Aggressiveness in adolescence
- Aggressiveness in children
- People with social disabilities -- Education
- Cyberbullying