Abstract
מטרת המחקר הייתה לבסס את התוקף של כלי ייחודי שפותח לבדיקת כישורי התארגנות תלמידים-שאלון הערכת כישורי התארגנות של התלמיד (שהכה"ת). הורים ומורים של 376 בנים, בגילאי 9-12 שנים, מילאו את הגרסה להורים (שהכה"ת-הורים) והגרסה למורה (שהכה"ת-מורה). מתוצאות ניתוח גורמים עלו שלושה גורמים בכל שאלון. בגרסה להורים: "ביצוע מטלות למידה", "התנהלות במרחב ובזמן" ו"ארגון ציוד". כמו כן, הועברו שני תת-מבחנים: העתקה וזיכרון מתוך Rey-Osterrieth Complex Figure Test (RCFT) ל-127 ילדים מתוך הקבוצה. נמצאו קשרים מובהקים נמוכים בין הציונים המסכמים של שהכה"ת-הורים/מורה, שלושת הגורמים של כל שאלון ובין ביצוע הנבדקים בתת-מבחן העתקה של RCFT. קשרים מובהקים נמוכים נמצאו גם בין שהכה"ת-מורה, הגורם הראשון ("ביצוע מטלות למידה") ובין ביצוע הנבדקים בתת-מבחן זיכרון של RCFT. תוצאות המחקר הזה תומכות בתוקף המבנה ובתוקף המקביל של שהכה"ת. (מתוך המאמר) המאמר המלא באנגלית
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 215 |
Number of pages | 1 |
Journal | כתב-עת ישראלי לריפוי בעיסוק |
Volume | 22 |
Issue number | 3 |
State | Published - 2013 |
IHP Publications
- ihp
- Educational tests and measurements
- Learning disabilities
- Learning disabilities -- Diagnosis