תיקוף שאלון הערכת כישורי התארגנות התלמיד

נורית ליפשיץ, עמנואל תירוש, נעמי יוסמן

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מטרת המחקר הייתה לבסס את התוקף של כלי ייחודי שפותח לבדיקת כישורי התארגנות תלמידים-שאלון הערכת כישורי התארגנות של התלמיד (שהכה"ת). הורים ומורים של 376 בנים, בגילאי 9-12 שנים, מילאו את הגרסה להורים (שהכה"ת-הורים) והגרסה למורה (שהכה"ת-מורה). מתוצאות ניתוח גורמים עלו שלושה גורמים בכל שאלון. בגרסה להורים: "ביצוע מטלות למידה", "התנהלות במרחב ובזמן" ו"ארגון ציוד". כמו כן, הועברו שני תת-מבחנים: העתקה וזיכרון מתוך Rey-Osterrieth Complex Figure Test (RCFT) ל-127 ילדים מתוך הקבוצה. נמצאו קשרים מובהקים נמוכים בין הציונים המסכמים של שהכה"ת-הורים/מורה, שלושת הגורמים של כל שאלון ובין ביצוע הנבדקים בתת-מבחן העתקה של RCFT. קשרים מובהקים נמוכים נמצאו גם בין שהכה"ת-מורה, הגורם הראשון ("ביצוע מטלות למידה") ובין ביצוע הנבדקים בתת-מבחן זיכרון של RCFT. תוצאות המחקר הזה תומכות בתוקף המבנה ובתוקף המקביל של שהכה"ת. (מתוך המאמר) המאמר המלא באנגלית
Original languageHebrew
Pages (from-to)215
Number of pages1
Journalכתב-עת ישראלי לריפוי בעיסוק
Volume22
Issue number3
StatePublished - 2013

IHP Publications

  • ihp
  • Educational tests and measurements
  • Learning disabilities
  • Learning disabilities -- Diagnosis

Cite this