TY - JOUR
T1 - תהליכי הפקת הצגה כדרך ליצירת תכנית לימודים
AU - שינמן, שפרה
PY - 1996
Y1 - 1996
N2 - מן התוכן: המאמר מבוסס על הרעיון שתכנון תכנית הלימודים בדרך של תהליכי הפקת הצגה כחלק מקו מחשבה המבטא את רוח העצמאות הפרופסיונלית של המורה ואת חשיבותו ביצירת תכנית לימודים. תכנון הלימודים מוצג כאירוע מופע ונידונים מרכיביו המרכזיים: זמן, מקום, משתתפים, טקסט וקונטקסט. מודל תכנון הלימודים בדרך של הפקת הצגה מתואר על שבעת השלבים שלו: העלאת הרעיון, ניסוח הרעיון כטקסט, עיצוב הטקסט בתוך ההקשר, בימוי, עריכה, חזרות ומופע. לדעת המחבר, מודל ההפקה בנוי לספק לתלמידים ולמורה הזדמנות לראות את הקשרים שבין תחומי דעת ונושאים שונים.
AB - מן התוכן: המאמר מבוסס על הרעיון שתכנון תכנית הלימודים בדרך של תהליכי הפקת הצגה כחלק מקו מחשבה המבטא את רוח העצמאות הפרופסיונלית של המורה ואת חשיבותו ביצירת תכנית לימודים. תכנון הלימודים מוצג כאירוע מופע ונידונים מרכיביו המרכזיים: זמן, מקום, משתתפים, טקסט וקונטקסט. מודל תכנון הלימודים בדרך של הפקת הצגה מתואר על שבעת השלבים שלו: העלאת הרעיון, ניסוח הרעיון כטקסט, עיצוב הטקסט בתוך ההקשר, בימוי, עריכה, חזרות ומופע. לדעת המחבר, מודל ההפקה בנוי לספק לתלמידים ולמורה הזדמנות לראות את הקשרים שבין תחומי דעת ונושאים שונים.
KW - אוטונומיה בחינוך
KW - דרמה
KW - הפקה -- תיאטרון
KW - יצירתיות
KW - מורים
KW - מקצועיות
KW - פיתוח תכניות לימודים
KW - תוכניות לימודים
KW - תיאטרון
KW - תכנון לימודים בית-ספרי
M3 - מאמר
SN - 0334-2387
VL - 11
SP - 35
EP - 48
JO - הלכה למעשה בתכנון לימודים
JF - הלכה למעשה בתכנון לימודים
ER -