Abstract
מאמר זה בוחן את הקשר הסימביוטי הקיים בין מדעי הנתונים ובין מדעי החברה בתחום חקר השכנוע. בשנים האחרונות ניכרת התעניינות גוברת בנושא השכנוע, במיוחד בהקשר לפוליטיקה וליחסים בין-לאומיים. במדעי החברה דנים בהיבטים ההתנהגותיים והפסיכולוגיים של התופעה, ובמדעים המדויקים דנים בהיבטים הטכניים יותר שלה. הרקע למאמר זה הוא פרויקט יישומי, שבו משתפים פעולה חוקרים ממדעי החברה עם חברת היי-טק ישראלית. מטרת הפרויקט היא לפתח פתרון המבוסס על מדעי הנתונים, שיאפשר לזהות ולאפיין באופן אוטומטי ניסיונות השפעה ברשת. המאמר ידגיש את ההעשרה וההפריה ההדדית הקיימת בין נקודות המבט. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 117-133 |
Number of pages | 17 |
Journal | מודיעין הלכה ומעשה |
Volume | 4 |
State | Published - 2019 |
IHP Publications
- ihp
- Computer science
- Information science
- Intelligence service
- Persuasion (Psychology)
- Social sciences
- big data