שיקולים בבחירה של ספקי ספרים ועבודה עמם בספריות אקדמיות

צילה הראל, זהר ירסלב

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מאמר זה סוקר את אמות המידה המסורתיות לבחירת ספקי ספרים לספריות ושיטות רכישה. נידונים אמצעים לאיסוף מידע בנוגע לספקים פוטנציאליים, כולל ביצוע סקר ספקים, חיפוש מידע חופשי באתרי אינטרנט או במדריכים מסחריים הכוללים מידע בנוגע לספקים, והשלכות הופעת התחום החדש של ספרים אלקטרוניים מקוונים על שיקולי ההערכה. ברגע שנבחר ספק ובוססו יחסי עבודה עמו, חשוב מאוד לבצע הערכת ביצועי הספק. מטרת ההערכה היא לבחון את איכות השירות והביצוע של הספק בהתבסס על תנאי ההסכם עמו, על מנת להבטיח שהספרייה מקבלת ומספקת את השירות הטוב ביותר האפשרי ללקוחותיה. בשנת 2001 החלה אוניברסיטת חיפה בתהליך הסמכה ע"י הארגון הבינ"ל לתקינה לקבלת תקן 9001:2000-ISO כחלק ממאמץ כלל אוניברסיטאי לשיפור הניהול ושירות הלקוחות. הספרייה קיבלה הסמכה באפריל 2002, ובכך היא מהווה את הספריה האקדמית הראשונה בישראל לקבל הסמכה זו, והשנייה בעולם. בהתאם לתקן 9001:2000-ISO הספרייה חייבת להעריך את ספקיה העיקריים פעם בשנה (תקציר מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Pages (from-to)30-35
Journalמידע וספרנות: כתב-העת של אגודת הספריות המיוחדות ומרכזי המידע בישראל
Volume28
Issue number1
StatePublished - 2005

Cite this