שימוש במודל מנחה ליישום עקרונות הלמידה המוטורית לשם שיפור מיומנויות הניידות אצל אישה לאחר אירוע מוחי - תיאור מקרה

יעל קצוני, מיכל כפרי

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

תרגול המבוסס על עקרונות הלמידה המוטורית נמצא יעיל בשיקום של תפקוד מוטורי. כחלק מתהליך תרגום הידע בתחום זה לטיפול הפיזיותרפי פותח מודל ליישום עקרונות הלמידה המוטורית בפיזיותרפיה. המטרה של תיאור המקרה הזה היא להדגים את השימוש במודל בטיפול המכוון ללמידה של מיומנויות ניידות אצל אישה בת 37 עם המיפרזיס שמאלי בשלב הכרוני, לאחר אירוע מוחי, שמתגוררת בקהילה. תיאור המקרה מציג את תהליך היישום של כלל מרכיבי המודל, כולל אפיון של המיומנות ושל מאפייני המבצעת ביחס למיומנות הנבחרת, תכנון הטיפול ותכנון הערכת הלמידה. על בסיס מדדי התוצאה הנסמכים על כלי מדידה תקפים ומהימנים, תועד לאורך תקופת הטיפול שיפור בעל משמעות קלינית בכל מדדי הניידות. כמו כן המטופלת דיווחה על שיפור בהשתתפות בביצוע מטלות הבית. המאמר מתייחס לתובנות שעלו מתוך היישום בפועל של המודל. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)19-33
Number of pages15
Journalכתב-עת לפיזיותרפיה
Volume17
Issue number2
StatePublished - 2015

IHP Publications

  • ihp
  • Cerebrovascular disease
  • Motor learning

Cite this