Abstract
שיטות הלימוד הנהוגות כיום במדעי הרוח (במערכת ההשכלה הגבוהה באופן כללי) לא השתנו באופן מהותי מאז הולדת האוניברסיטה המודרנית במאה ה-19. הרצאות באולם, תרגולים וסמינרים עדיין מתנהלים, ובסוף כל סמסטר נערכות בחינות ונכתבות עבודות. בקורסים רבים הדגש הוא עדיין על העברת ידע, כאשר הקניית כלים מחקריים ותרומה מקורית מצד הסטודנטים/יות נדחית לרוב לתארים מתקדמים. זרימת הידע היא כמעט חד-כיוונית: מהמרצה לתלמיד/ה. ברור, עם זאת, שמהפכת המידע בדור האחרון מחייבת גם את המערכת האקדמית להתסגל למציאות החדשה. אם לפני דור קצר נשמר רוב הידע האקדמי בספריות אוניברסטאיות, ובראש ובכרטסת של הסגל האקדמי, הרי שהיום הוא נגיש ופתוח לכל דורש/ת. הקניית הידע כאתגר ראשי הולכת ונעלמת, ואת מקומה תופס אתגר חדש: כיצד למיין ולהעריך את כמויות הידע הכבירות המציפות אותנו, בעיקר דרך האינטרנט. שינוי זה לבדו די בו כדי שנעצור ונחשוב מה הלאה. ברוח זו מתנהל כעת באוניברסיטת חיפה ניסוי בהוראה באמצעות טכנולוגיית ויקי. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | הכנס הארצי השנתי השמיני 2010 של מיט"ל (קובץ בעריכת יואב יאיר ואלי שמואלי) |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה |
Pages | 21-25 |
Number of pages | 5 |
State | Published - 2010 |
IHP Publications
- ihp
- Education, Higher
- Team learning approach in education
- Wikis (Computer science)