שילוב של למידה מתוקשבת (הוראה מרחוק) בתכנית הלימודים בריפוי בעיסוק

Translated title of the contribution: Incorporating Online Learning into the Occupational Therapy Curriculum

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

[This article introduces the process of incorporating online learning into the Occupational Therapy curriculum at The University of Haifa. It presents a case study of several courses developed using an online format and examines the concomitant development of online skills on the part of both lecturers and students.
מאמר זה מציג את התהליך של שילוב למידה מתוקשבת בתכנית הלימודים בריפוי בעיסוק בפקולטה ללימודי רווחה ובריאות באוניברסיטת חיפה. במאמר מוצגת סקירה של קורסים שונים ששולבה בהם תכנית מתוקשבת ונבחנת ההתפתחות המקבילה של מיומנויות מתוקשבות בקרב מרצים וסטודנטים במתכונת זאת. המאמר מציג דרך לניתוח הגורמים המעכבים וחיפוש גורמים מאפשרים בהקניית שיטות למידה חדשות, באופן שניתן ליישום בהוראה ובהנחיית קבוצות למידה גם כקלינאים.]
Translated title of the contributionIncorporating Online Learning into the Occupational Therapy Curriculum
Original languageHebrew
Pages (from-to)E119-E136
Number of pages18
JournalIJOT: The Israeli Journal of Occupational Therapy
Volume15
Issue number4
StatePublished - 1 Jun 2006

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Incorporating Online Learning into the Occupational Therapy Curriculum'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this