Abstract
הפרק מתאר מחקר שנערך בעשור האחרון במטרה לזהות, לתעד ולנתח שינויים בהתפתחות המקצועית של מורים, הלומדים לשלב תקשוב בהוראה בבתי הספר שלהם. במחקר פותחה מסגרת תיאורטית להתפתחות מקצועית של מורי מדע וטכנולוגיה, המשלבים תקשוב בהוראה. המסגרת התבססה על הקניית ביטחון למורים אלו בשילוב מרכיבים שונים של תקשוב, תוך כדי התאמה של חומרי למידה מוכרים ללמידה בסביבה מתוקשבת. מסגרת זו יושמה על כ-100 מורות ומורים, שהשתתפו בארבע השתלמויות שונות. מרבית המורים, אשר התמידו להגיע להשתלמויות ולהשתתף בביצוע המטלות השונות, אופיינו וסווגו לטיפוסים בהתאם למידת השימוש שהם עושים בתקשוב בהוראה. המורים עברו שינוי התפתחותי מקצועי, אם כי מידת ההתפתחות בממדים שנדבקו במחקר הייתה שונה ממורה למורה. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | תקשוב, למידה והוראה (קובץ בעריכת |
Publisher | דוד חן וגילה קורץ. |
Pages | (2011), 311-332 |
ISBN (Print) | 9789659166206 |
State | Published - 2011 |
Externally published | Yes |
IHP Publications
- ihp
- Adjustment (Psychology)
- Computer-assisted instruction
- Educational change
- School principals
- Teachers
- Teachers -- In-service training