שיטות הלימוד בישראל הקדומה לאור הטרמינולוגיה של ספרות החכמה המקראית

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

עדות של ממש לקיומו של מוסד בית הספר בישראל של ימי הבית הראשון לא נמצאה עד היום. כמו כן לא נתגלתה בארץ ישראל ספרות בית ספר. לכן כשבאים לדון בסוגיית הלימוד בישראל הקדומה משמש התנ"ך כמקור המידע העיקרי. המאמר מנסה לשחזר את שיטות הלימוש ושלביו לאור הטרמינולוגיה הכרוכה בלימוד והדימויים המלווים אותו במקרא. מסתמן כי המחנכים העבריים הקדומים תפשו את הידע בראש וראשונה כחומר מסורתי-דוגמטי העובר מדור לדור. חומר זה ניתן לרכישה פסיבית, אך לא לשינוי או להרחבה. אולם הם ידעו כי יש גם דרך לימוד אחרת - לימוד המושתת על כשרונו היוצר של הלומד, לימוד אוטודידקטי, ללא סמכות מחנכת, באמצעות התנסות והפקת לקח אישית. Refereed/Peer-reviewed
Original languageHebrew
Pages (from-to)51-59
Number of pages9
Journalבאר-שבע
Volume20
StatePublished - 2011

IHP Publications

  • ihp
  • Education -- History
  • Education in the Bible
  • Teaching -- Methods
  • Wisdom literature

Cite this