Abstract
עדות של ממש לקיומו של מוסד בית הספר בישראל של ימי הבית הראשון לא נמצאה עד היום. כמו כן לא נתגלתה בארץ ישראל ספרות בית ספר. לכן כשבאים לדון בסוגיית הלימוד בישראל הקדומה משמש התנ"ך כמקור המידע העיקרי. המאמר מנסה לשחזר את שיטות הלימוש ושלביו לאור הטרמינולוגיה הכרוכה בלימוד והדימויים המלווים אותו במקרא. מסתמן כי המחנכים העבריים הקדומים תפשו את הידע בראש וראשונה כחומר מסורתי-דוגמטי העובר מדור לדור. חומר זה ניתן לרכישה פסיבית, אך לא לשינוי או להרחבה. אולם הם ידעו כי יש גם דרך לימוד אחרת - לימוד המושתת על כשרונו היוצר של הלומד, לימוד אוטודידקטי, ללא סמכות מחנכת, באמצעות התנסות והפקת לקח אישית.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 51-59 |
Number of pages | 9 |
Journal | באר-שבע |
Volume | 20 |
State | Published - 2011 |
IHP Publications
- ihp
- Education -- History
- Education in the Bible
- Teaching -- Methods
- Wisdom literature