TY - JOUR
T1 - שיווק איננה מילה גסה גם בספרייה האקדמית על פעילות השיווק והיישוג הנעשית בספריית אוניברסיטת חיפה
T2 - מתיאוריה ליישום בשטח
AU - גולדנברג, ערן
PY - 2015
Y1 - 2015
N2 - מהפכת התקשורת העולמית בימינו הופכת את החברה האנושית ל"חברת המידע". למהפכה זו השלכות מרחיקות לכת הן על הספריות והן על התפקידים הנדרשים כיום מהספרנים. מאחר וכיום, ספריות וספרנים נמצאים ב"תחרות" קשה עם מנועי החיפוש ברשת, בעיקר "גוגל" ו"גוגל סקולר", הם נדרשים, יותר מאי פעם, לשנות במהירות את דפוסי עבודתם ותדמיתם על מנת להוכיח לכל את נחיצותם והרלוונטיות שלהם, בעידן שבו המידע נגיש וזמין לכל. אחת הדרכים לכך, הינה שיווק שירותי ומוצרי הספרייה לקהילת משתמשיה. השיווק הנו חלק בלתי נפרד מהמרקם של כל ארגון, המאפשר ייצור הכנסות, שירותים ורעיונות והוא עוסק בזיהוי צרכים אנושיים וחברתיים של לקוחות או משתמשים ובמענה עליהם. בבסיסו של רעיון השיווק עומד הקו המנחה ש"לקוח ביד קודם לעשרה קונים על העץ". לפיכך, הצורך לשמר ולטפח את הלקוחות והמשתמשים הקיימים, חייב להיות מרכיב מרכזי במדיניות זו, מאחר ופעולה זו מעודדת אותם לשוב לאותו ארגון ולהשתמש בשירותיו שוב ושוב. עיקרו של מאמר זה הוא בחינת הפעילויות המתבצעות כיום על ידי צוות השיווק והיישוג שהוקם בספריית אוניברסיטת חיפה בשנת 2011 ומתן תשובות לשלושת השאלות העיקריות שצוות זה ניסה לתת עליהן מענה: כיצד יכולה הספרייה להיות מרכזית, משמעותית וחיונית בחיי הסטודנטים? וכיצד יכולה הספרייה להגיע לקהלי יעד נוספים? (מתוך המאמר) הערות: פורסם גם בנטו פלוס: כתב העת לעבודה ולניהול משאבי אנוש, גיליון 273 (2014) עמ' 70-74.
AB - מהפכת התקשורת העולמית בימינו הופכת את החברה האנושית ל"חברת המידע". למהפכה זו השלכות מרחיקות לכת הן על הספריות והן על התפקידים הנדרשים כיום מהספרנים. מאחר וכיום, ספריות וספרנים נמצאים ב"תחרות" קשה עם מנועי החיפוש ברשת, בעיקר "גוגל" ו"גוגל סקולר", הם נדרשים, יותר מאי פעם, לשנות במהירות את דפוסי עבודתם ותדמיתם על מנת להוכיח לכל את נחיצותם והרלוונטיות שלהם, בעידן שבו המידע נגיש וזמין לכל. אחת הדרכים לכך, הינה שיווק שירותי ומוצרי הספרייה לקהילת משתמשיה. השיווק הנו חלק בלתי נפרד מהמרקם של כל ארגון, המאפשר ייצור הכנסות, שירותים ורעיונות והוא עוסק בזיהוי צרכים אנושיים וחברתיים של לקוחות או משתמשים ובמענה עליהם. בבסיסו של רעיון השיווק עומד הקו המנחה ש"לקוח ביד קודם לעשרה קונים על העץ". לפיכך, הצורך לשמר ולטפח את הלקוחות והמשתמשים הקיימים, חייב להיות מרכיב מרכזי במדיניות זו, מאחר ופעולה זו מעודדת אותם לשוב לאותו ארגון ולהשתמש בשירותיו שוב ושוב. עיקרו של מאמר זה הוא בחינת הפעילויות המתבצעות כיום על ידי צוות השיווק והיישוג שהוקם בספריית אוניברסיטת חיפה בשנת 2011 ומתן תשובות לשלושת השאלות העיקריות שצוות זה ניסה לתת עליהן מענה: כיצד יכולה הספרייה להיות מרכזית, משמעותית וחיונית בחיי הסטודנטים? וכיצד יכולה הספרייה להגיע לקהלי יעד נוספים? (מתוך המאמר) הערות: פורסם גם בנטו פלוס: כתב העת לעבודה ולניהול משאבי אנוש, גיליון 273 (2014) עמ' 70-74.
KW - Academic libraries
KW - Information scientists
KW - Librarians
KW - Marketing
KW - גולדנברג ערן
KW - הספרייה של אוניברסיטת חיפה
KW - יישוג (outreach)
KW - מידענים
KW - סוכני מידע
KW - ספקי מידע
KW - ספריות אוניברסיטאיות
KW - ספריות אקדמיות
KW - ספריות אקדמיות -- אוניברסיטת חיפה
KW - ספריית אוניברסיטת חיפה
KW - ספרית אוניברסיטת חיפה
KW - ספרניות
KW - ספרנים
KW - שווק
KW - שיווק
M3 - מאמר
VL - 10
JO - לימודים
JF - לימודים
ER -