Abstract
לאחרונה הולכת וגוברת ההכרה, המשפטית והרפואית, שהתעללות בילדים אינה מתמצה באלימות ישירה, אלא היא כוללת גם חשיפה לאלימות ויצירת סביבה מתעללת, זאת גם כשהאלימות אינה מופנית כלפי הילד עצמו. מחקרים מדעיים עכשוויים קובעים שלחשיפת ילדים לאלימות יש השלכות קוגניטיביות, התפתחותיות, בריאותיות והתנהגותיות שליליות חמורות וארוכות טווח עבור ילדים. להכרה בתופעה של חשיפת ילדים לאלימות חשיבות יתרה בכל הנוגע למסגרות חינוך בגיל הרך, בשל מרכזיותן של המסגרות ושל המטפלת/הגננת בחייו של הילד ובהתפתחותו. בשנתיים האחרונות ניכרים שינויים בפסיקות של בתי המשפט המחוזיים, אשר נכונו להכיר בנזקים שנגרמו לכלל הפעוטות ששהו במסגרות שבהן היו גילויי אלימות, והכירו בהם כנפגעי עבירה בשל נוכחותם בסביבה הפוגענית. נוכח זאת, במאמר זה נטען לצורך בעיגון ההכרה בילדים שחשופים לאלימות במסגרות חינוך כנפגעי עבירה, על כל הזכויות הנגזרות מהכרה זו. המאמר יציג את הרקע המשפטי ואת ההצדקות השונות לכך. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 40-45 |
Number of pages | 6 |
Journal | נקודת מפגש |
Volume | 25 |
State | Published - 2023 |
IHP Publications
- ihp
- Child abuse
- Child care workers
- Child development
- Children's rights
- Early childhood education
- Judgments
- Kindergarten
- Kindergarten teachers
- Physical education for children
- Preschool children
- Problem children
- Stress (Psychology)
- Victims of crimes
- Violence