Abstract
חונכות אלקטרונית, המבוססת על תקשורת באמצעות האינטרנט, מהווה מדיום תקשורתי נגיש לצעירים עם צרכים מיוחדים. חונכות אלקטרונית מספקת הזדמנות לחליפין של מידע ותמיכה, ומאפשרת לצעירים עם צרכים מיוחדים לחוות לראשונה קשרים מקבלים ללא השפעה של דעות קדומות. למרות הפוטנציאל הטמון בחונכות אלקטרונית בעבור אנשים עם צרכים מיוחדים, רוב התוכניות והמחקרים שנעשו בתחום זה התמקדו עד כה בתמיכה אקדמית ומקצועית וכן באוכלוסיות ללא מוגבלויות. תוכניות מעטות בלבד התמקדו עד כה בתמיכה חברתית-רגשית ובאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. המאמר הנוכחי נותן מענה לאתגר זה, ומציג תוצאות של מחקר שהעריך תוכנית התערבות של חונכות אלקטרונית אשר סיפקה תמיכה חברתית-רגשית לחניכים עם מוגבלויות, על ידי חונכים שאף הם עם מוגבלויות. ניתוח תוכן איכותני של התכתובות האלקטרוניות ושאלוני הערכה הוביל לאפיון התהליך של חונכות אלקטרונית להתפתחות אישית ולהעצמה של צעירים עם צרכים מיוחדים. יחד עם זאת חשף המחקר קשיים נלווים שיש להיערך לקראתם מראש על מנת למצות את הפוטנציאל של התוכנית. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 5-18 |
Number of pages | 14 |
Journal | סחיש - סוגיות בחינוך מיוחד ובשילוב |
Volume | 25 |
Issue number | 2 |
State | Published - 2010 |
IHP Publications
- ihp
- Children with disabilities
- Internet
- Mentoring
- People with disabilities
- Telecommunication
- Youth